El president electe del Consell de la República, Jordi Domingo, ha allargat la mà a la resta de candidats que han concorregut a les eleccions, a qui s'ha obert a incorporar punts del seu programa. I els ha demanat explícitament de "no tirar el ventilador de merda". Així ho ha defensat després de la seva victòria amb el 65% dels vots, enfront de Montserrat Duran i Toni Comín, que han denunciat "irregularitats". Domingo ha negat "cap mena d'irregularitat o abús", i s'ha felicitat per la seva victòria "contundent". L'advocat i excònsol major del Consolat de Mar no ha mantingut contacte amb Carles Puigdemont, malgrat que ha assenyalat que hi parlarà per telèfon en les pròximes hores i s'hi reunirà aviat a Waterloo.
Domingo ha guanyat les eleccions de l'entitat amb contundència, amb 5.340 vots (65,86%). En segona posició ha quedat Montserrat Duran, d'una candidatura sorgida de les bases, amb 1.836 vots (22,77%). Per darrere segueixen Toni Comín, amb 745 vots (9,19%), i el professor jubilat mallorquí Antoni Walker, amb 161 vots (1,98%). En la consulta telemàtica hi ha participat un total de 8.108 persones, sobre un cens total de 89.474 inscrits, segons dades proporcionades per la mateixa entitat. Això suposa una participació del 9,06% del cens.
En la roda de premsa un cop fets públics els resultats, Jordi Domingo s'ha mostrat "sorprès" per les acusacions d'altres candidatures, i ha negat "cap mena d'irregularitat ni d'abús". En aquest sentit, ha reclamat "que tothom sigui prou generós per no potinejar i perjudicar la institució" i que "estiguin sempre al servei del país i del Consell de la República". "Quan, per ambicions personals o frustracions, hom engega el ventilador de merda per a intentar treure'n profit, el que fa és potinejar la institució", ha insistit l'advocat, que ha afegit que "la institució no es mereix mai un atac d'aquestes característiques".
Aquestes paraules arriben després que els excandidats a presidir el Consell de la República Comín i Duran han denunciat “incidències i abusos” en les eleccions del Consell de la República. A través d'un comunicat de la seva candidatura, 'Destí: Independència', Comín ha argumentat que aquestes "incidències" han afectat els drets de l'electorat i la "neutralitat exigible" a la consulta interna. Per això, ha demanat una auditoria "immediata" i amb totes les "garanties tècniques" per certificar de manera "inequívoca" els resultats. Per la seva banda, la candidatura de Montserrat Duran també ha denunciat “irregularitats” en la campanya de la candidatura guanyadora i ha dit que emprendran "totes les mesures i accions" que corresponguin per aclarir-ho.
Mà allargada a la resta de candidatures
El president electe de l'entitat ha subratllat la "força enorme" que consideren que han rebut a les urnes, però al mateix temps s'ha reivindicat com una "persona de mà allargada". Per això, tal com va dir en campanya, s'ha compromès a parlar amb la resta de candidatures "a partir de demà" per veure si poden sumar "coses dels seus programes o interessos". El que sí que ha descartat per ara Domingo és incorporar altres excandidats al nou govern del Consell de la República. Ha assenyalat que en aquests moments volen "sumar el què, no el qui". "No tanco cap porta al futur, però primer vull escoltar", ha conclòs.
Missatge als inscrits
Finalment, Domingo ha volgut enviar un missatge als inscrits de l'entitat, perquè "posi en mi i tot el meu equip l'alè al clatell, perquè toquem de peus a terra, tinguem l'objectiu clar i no defallim fins a l'objectiu final, la independència".