Consell de la República, una fallida en quatre actes

Nació publica una sèrie per explicar la situació de l'entitat a l'exili i entendre com ha passat d'aspirar a acollir un nou estat major del procés a caure en la irrellevància

Sèrie de quatre articles sobre la situació al Consell de la República
Sèrie de quatre articles sobre la situació al Consell de la República | Aleix Pérez
02 de febrer de 2025, 13:15
Actualitzat: 13:32h

El Consell de la República celebra eleccions aquest 8 de febrer per elegir nou president després de la dimissió de Carles Puigdemont i el seu "govern". L'entitat a l'exili va néixer després de la declaració d'independència per acollir el "govern a l'exili" i preservar el "mandat de l'1-O", però les altes expectatives no s'han complert, i s'ha abocat a la irrellevància mentre Junts abraçava la via de la negociació amb el PSOE. En els darrers mesos, han anat sortint informacions que assenyalen Toni Comín, exvicepresident del Consell i candidat a la presidència, per la mala gestió econòmica.

Nació ha parlat amb més d'una desena de fonts amb paper rellevant des de 2017, i publica una sèrie de quatre articles per entendre l'actual situació de l'entitat. S'hi aborden els problemes d'organitzatius interns, amb reestructuracions traumàtiques, la mala relació amb ERC i la instrumentalització de Junts, els números d'una entitat acusada d'"opacitat" i la mala gestió de les expectatives en un moment en què l'independentisme cada cop mira menys cap al 2017. Són les caues que han portat el Consell a la fallida política.