No hi haurà candidatura conjunta entre Catalunya i l'Aragó per optar als Jocs Olímpics d'Hivern de 2030. El Comitè Olímpic Espanyol (COE) ha certificat el trencament de les negociacions entre les dues delegacions després d'onze reunions que no han tingut èxit i ha obert la porta, així, a una candidatura amb més pes per a Catalunya. La part catalana, que no descarta l'opció d'una candidatura en solitari, insisteix que vol acollir els Jocs d'Hivern i que, arribat el cas, el país està preparat per fer-ho sense l'Aragó.
El president del COE, Alejandro Blanco, ha dit que continuarà la tasca per poder presentar un projecte "tècnicament immillorable, sostenible en el social, l'econòmic i el mediambiental, que contribueixi a la regeneració del territori i que, alhora, respongui als requeriments i normes del COI". Fonts del Departament de la Presidència consultades per NacióDigital mantenen que el COE ha de fer una proposta pròpia però insisteixen que Catalunya pot assumir els Jocs en solitari si s'arriba a aquest escenari.
La delegació aragonesa, que prèviament havia acceptat un acord tècnic amb Catalunya, va desmarcar-se'n i des d'aleshores no s'ha pogut reconduir la situació, especialment per l'oposició del president aragonès, Javier Lambán. En la reunió d'aquest dilluns, la part aragonesa volia tornar a discutir sobre punts que ja s'havien tancat en reunions anteriors i el COE ha optat per tancar la possibilitat d'una candidatura conjunta. No hi haurà, per tant, noves reunions com les que hi ha hagut fins ara.
Tot plegat, mentre aquest divendres s'ha de signar el decret de convocatòria de la consulta sobre els Jocs d'Hivern, prevista pel 24 de juliol a l'Alt Pirineu i Aran. Als ciutadans del Berguedà, Solsonès i Ripollès se'ls preguntarà si es volen "involucrar" en el projecte olímpic. Mentrestant, al Pirineu el projecte olímpic no agrada a tothom i fa uns dies milers de persones es van manifestar per exigir al Govern desistir de la candidatura olímpica i plantejar un projecte alternatiu per al territori.
El COE no descarta una candidatura liderada per Catalunya als Jocs d'Hivern
Política
L'organisme dona per trencades les negociacions amb l'Aragó i plantejarà una proposta pròpia. Catalunya insisteix que vol acollir el projecte olímpic
- Laura Vilagrà reunida amb el COE sense la representació de l'Aragó | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
23 de maig de 2022 a
les 20:30
Actualitzat el
24 de maig de 2022 a les
06:14
Et pot interessar
-
Política Puigdemont acusa el Tribunal de Comptes de «rebel·lia» per no aplicar-li l'amnistia
-
Política
Tornar, amb sentit institucional
-
Política
El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura
-
Política
Alamany assegura que Rufián serà el cap de llista d'ERC el 29-N
-
Política
Els «número 1» del PSOE per Alacant: de lʼastronauta Duque a la possible marcianada Puente
-
Política
ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N
