La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha acusat aquest divendres el govern espanyol d'ocupar l'espai fiscal de les autonomies. Es referia a l'impost sobre les begudes enscucrades que impulsa l'executiu de Mariano Rajoy i que, a la pràctica, pot deixar sense efecte el tribut idèntic que el vicepresident Oriol Junqueras ha inclòs en els pressupostos de la Generalitat per al 2015 i a través del qual pretenia recaptar fins a 31 milions d'euros l'any vinent. "Això és incompatible amb el diàleg que ven el PP", ha considerat Munté.
La dirigent nacionalista ha criticat l'augment dels impostos anunciat aquest divendres desrés del consell de ministres. "En campanya deien una cosa diferent", ha constatat la consellera de la Presidència, que ha recordat que l'episodi de les begudes ensucrades ja va tenir el precedent de l'impost de dipòsits bancaris. Un tribut, per cert, que el Tribunal Constitucional va tombar definitivament l'estiu del 2015.
Munté ha considerat que l'augment del sostre de dèficit per a les autonomies, que finalment serà del 0,6% -una dècima més del previst inicialment-, també és un senyal que permet inferir que l'Estat "desoeix" les autonomies. Junqueras va defensar apujar el límit fins a l'1,18% del PIB, però no se'n va sortir.
El Govern acusa l'Estat d'ocupar l'espai fiscal de les autonomies amb la pujada d'impostos
La consellera de la Presidència, Neus Munté, valora "molt negativament" que l'executiu de Mariano Rajoy impulsi un tribut a les begudes ensucrades per deixar sense efecte el català | Lamenta que l'Estat "desoeixi" les demandes de les comunitats en matèria de sostre de dèficit
- Neus Munté, en roda de premsa | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
Mor el colpista Antonio Tejero hores després de desclassificar-se els papers del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
02 de desembre de 2016 a
les 19:43
Actualitzat el
02 de desembre de 2016 a les
19:54
Et pot interessar
-
Política
El govern valencià deixa en mans dels professors decidir si s'estudien autors catalans i balears
-
Política
Collboni, sobre les regulacions en habitatge: «Alguns fons han dit: nosaltres marxem. Doncs adéu»
-
Política
El manifestant de Montserrat insta Parlon a retractar-se o exercirà accions judicials contra ella
-
Política
Una protesta per Vallcarca irromp en una conferència de Collboni: «Ens havíeu de reallotjar i no ho heu fet»
-
Política
Collboni promet 260 milions d'euros en cinc anys per a l'entorn de «la nova Sagrera»
-
Política
Coses del febrer (II)
