La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha acusat aquest divendres el govern espanyol d'ocupar l'espai fiscal de les autonomies. Es referia a l'impost sobre les begudes enscucrades que impulsa l'executiu de Mariano Rajoy i que, a la pràctica, pot deixar sense efecte el tribut idèntic que el vicepresident Oriol Junqueras ha inclòs en els pressupostos de la Generalitat per al 2015 i a través del qual pretenia recaptar fins a 31 milions d'euros l'any vinent. "Això és incompatible amb el diàleg que ven el PP", ha considerat Munté.
La dirigent nacionalista ha criticat l'augment dels impostos anunciat aquest divendres desrés del consell de ministres. "En campanya deien una cosa diferent", ha constatat la consellera de la Presidència, que ha recordat que l'episodi de les begudes ensucrades ja va tenir el precedent de l'impost de dipòsits bancaris. Un tribut, per cert, que el Tribunal Constitucional va tombar definitivament l'estiu del 2015.
Munté ha considerat que l'augment del sostre de dèficit per a les autonomies, que finalment serà del 0,6% -una dècima més del previst inicialment-, també és un senyal que permet inferir que l'Estat "desoeix" les autonomies. Junqueras va defensar apujar el límit fins a l'1,18% del PIB, però no se'n va sortir.
El Govern acusa l'Estat d'ocupar l'espai fiscal de les autonomies amb la pujada d'impostos
La consellera de la Presidència, Neus Munté, valora "molt negativament" que l'executiu de Mariano Rajoy impulsi un tribut a les begudes ensucrades per deixar sense efecte el català | Lamenta que l'Estat "desoeixi" les demandes de les comunitats en matèria de sostre de dèficit

- Neus Munté, en roda de premsa | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de desembre de 2016 a les 19:43
Actualitzat el 02 de desembre de 2016 a les 19:54
Et pot interessar
-
Política Illa, davant els socialistes europeus: «Seria una magnífica notícia que el català fos oficial a la UE»
-
Política La carta als Reis de l'oposició al pressupost de Collboni: de «decreixement turístic» a xecs nadó
-
Política Els Comuns insten Illa a centrar-se en els acords d'habitatge abans d'abordar el pressupost del 2026
-
Política El «soft power» del PSC a Madrid
-
Política Oriol Junqueras fa una xerrada a la UAB l'endemà del xou ultra de Vito Quiles
-
Política El govern espanyol es desmarca del resultat de l'opa: «No hi ha hagut una intervenció, sinó una participació»