L'executiu de Mariano Rajoy justifica que el delegat del govern espanyol a la Regió de Múrcia, Joaquín Bascuñana, continuï al càrrec tot i estar imputat en un cas de corrupció perquè, segons addueix, "compleix amb els requisits previstos en l'ordenament jurídic".
Aquesta és la resposta que ha donat el govern espanyol a la diputada del PSOE Soraya Rodríguez, que al juliol va presentar un escrit a la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, preguntant-li si veia adequat "mantenir en el càrrec" a Bascuñana, tot i estar "imputat per un delicte contra l'administració pública relacionat amb la corrupció urbanística", que presumptament hauria comès durant la seva etapa com a conseller murcià d'Obres Públiques, Habitatge i Transport.
Bascuñana va ser imputat al juny pel cas "Novo Carthago", que hauria tingut lloc en permetre la construcció d'un complex turístic de 10.000 habitatges just al costat del Mar Menor, en uns terrenys protegits per motius mediambientals.
En la resposta a Rodríguez, l'executiu subratlla que "a l'hora d'efectuar els nomenaments dels delegats del govern, s'atén als requisits i procediments previstos. Per tant, s'informa a sa senyoria que els actuals delegats del govern compleixen amb els requisits previstos per l'ordenament jurídic".
El govern espanyol justifica mantenir el delegat a Múrcia, imputat
Bascuñana s'enfronta a un delicte contra l'administració pública, però l'Estat el manté al càrrec
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de setembre de 2014 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Política
Un pet com un aglà
-
Política
Per què els votants d'esquerres toleren menys la corrupció
-
Política
Esquerra exigeix al Govern que torni a negociar amb els sindicats educatius
-
Política El jutge de la trama del PSOE no demanarà informació econòmica del PSC, tal com volia l'UCO
-
Política
Quins suports tenen els candidats de les primàries de Junts a Barcelona?
-
Política
Junqueras i Rufián coincideixen (per vies diferents) en l'apropament d'Esquerra a Compromís
