L'executiu de Mariano Rajoy justifica que el delegat del govern espanyol a la Regió de Múrcia, Joaquín Bascuñana, continuï al càrrec tot i estar imputat en un cas de corrupció perquè, segons addueix, "compleix amb els requisits previstos en l'ordenament jurídic".
Aquesta és la resposta que ha donat el govern espanyol a la diputada del PSOE Soraya Rodríguez, que al juliol va presentar un escrit a la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, preguntant-li si veia adequat "mantenir en el càrrec" a Bascuñana, tot i estar "imputat per un delicte contra l'administració pública relacionat amb la corrupció urbanística", que presumptament hauria comès durant la seva etapa com a conseller murcià d'Obres Públiques, Habitatge i Transport.
Bascuñana va ser imputat al juny pel cas "Novo Carthago", que hauria tingut lloc en permetre la construcció d'un complex turístic de 10.000 habitatges just al costat del Mar Menor, en uns terrenys protegits per motius mediambientals.
En la resposta a Rodríguez, l'executiu subratlla que "a l'hora d'efectuar els nomenaments dels delegats del govern, s'atén als requisits i procediments previstos. Per tant, s'informa a sa senyoria que els actuals delegats del govern compleixen amb els requisits previstos per l'ordenament jurídic".
El govern espanyol justifica mantenir el delegat a Múrcia, imputat
Política
Bascuñana s'enfronta a un delicte contra l'administració pública, però l'Estat el manté al càrrec
ARA A PORTADA
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Política La Diada arrenca amb l’ofrena floral l’endemà de la tensió al Fossar Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
Publicat el
24 de setembre de 2014 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Política
Turull apel·la a la «revolta dels somriures» davant la tensió al Fossar
-
Política
El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme
-
Política
Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar
-
Política
L'última espernegada
-
Política
El Suprem aplana el camí per amnistiar Puigdemont si el TC avala el recurs de Turull
-
Política
El Poder Judicial es regira contra Sánchez per les acusacions de «lawfare»: «És d'una extraordinària gravetat»
