El sou dels funcionaris pujarà un 2% l'any 2022. Si més no, si es compleixen els plans que el Govern ha traslladat aquest dilluns a la mesa de funció pública en una trobada liderada per la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà. Aquest increment de sou, que és el mateix percentatge que s'aplicarà a proposta del govern espanyol als funcionaris de l'Estat, està incorporat al projecte de pressupostos per a l'any vinent, que rebran l'aval del Govern aquest mateix dimarts i es debatran al Parlament al llarg del novembre.
Al marge d'aquest anunci, els treballadors públics cobraran la paga extra del 2014 de manera íntegra aquest mes de novembre, després que el Parlament convalidés dimecres passat el decret que dona llum verda al retorn de les retribucions pendents set anys després. Segons va determinar Presidència, la gran majoria, inclosos els jubilats, ho percebran d'ofici, però en algunes ocasions caldrà omplir una sol·licitud, que ja està publicada al web del Govern. Aquest tràmit només l'han de fer les persones que han cessat en la vinculació amb la Generalitat i que, a més, han modificat les seves dades bancàries. En cas de mort de la persona que havia de cobrar, els hereus també podran sol·licitar l'import per mitjà del formulari, acreditant la seva condició.
Segons el banc de dades del Govern, el 2014 200.956 persones treballaven a la Generalitat, incloent-hi els departaments i totes les entitats del sector públic. A banda d'aquests, també hauria de cobrar el personal d'ensenyament concertat a qui també se li va retallar la paga fa set anys i que UGT calcula que són uns 18.000 treballadors a Catalunya. Segons el sindicat, 243.000 empleats haurien de cobrar aquesta paga aproximadament. L'organització té en compte per a fer el càlcul que cada any es registren entre 4.000 i 5.000 baixes al personal de la Generalitat.
El Govern planteja apujar un 2% el sou als funcionaris l'any 2022
La mesura, segons ha traslladat la consellera Laura Vilagrà a la mesa de funció pública, estarà inclosa en els pressupostos que aprovarà el Govern aquest dimarts
Ara a portada
Publicat el 08 de novembre de 2021 a les 17:35
Actualitzat el 08 de novembre de 2021 a les 18:03
Et pot interessar
-
Política Llach reclama als crítics de l'ANC que siguin «lleials» al full de ruta aprovat pels socis
-
Política Els militants d'ERC a Barcelona voten la nova direcció de la federació entre Baró i Camacho
-
Política Borràs agraeix la petició perquè Sánchez l'indulti i evitar la presó
-
Política «No n'hi ha prou amb ocupar les institucions»: torna l'Ada Colau activista