El Ministeri de Sanitat ha aprovat aquest dimarts un document que deixa fora les dones solteres i les lesbianes dels tractaments públics de fertilitat.
El nou criteri és que només les parelles formades per un home i una dona (ella ha de ser menor de 40 anys i ell n'ha de tenir més de 55) hi tindran dret. A més, la dona ha d'acreditar que té un problema mèdic que li impedeixi quedar-se embarassada. En queden excloses les parelles que tinguin un fill previ i és necessari que hi hagi un diagnòstic d'esterilitat.
La nova normativa fixa que tampoc podran accedir a aquests tractaments amb càrrec a la Seguretat Social els qui s'hagin sotmès a esterilització voluntària, vasectomia o lligadura de trompes.
Protocol similar
De fet, a Catalunya existeix un protocol vigent des del juliol 2011 amb criteris similars que parla de "parelles heterosexuals estèrils". Estableix que queden excloses dels tractaments públics de fertilitat les parelles que tinguin un fill previ i aquelles en què ell tingui més de 55 anys i ella més de 40.
El PP deixa les solteres i lesbianes fora dels tractaments públics de fertilitat
Per accedir-hi, Sanitat obliga les dones a acreditar un problema mèdic i "la manca d'un company masculí no ho és", assegura la ministra Mato
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de juliol de 2013 a
les 15:45
Et pot interessar
-
Política
Previsibles en el pitjor sentit
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
El Suprem no té pietat del «sanchisme» i marca el camí per a més «col·laboradors»
-
Política
Juan Carlos Peinado, el jutge que «pot fer i fa»
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
