
El Partit Popular s'ha mostrat contrari a l'aprovació de la presa en consideració de la Iniciativa Legislativa Popular 'televisió sense fronteres' avalada per 650.000 signatures i que tenia per objectiu la reciprocitat d'emissions de televisió entre comunitats autònomes. El diputat del PP encarregat de defensar la postura del partit, Ramon Moreno, ha argumentat que "s'hauria de dedicar una gran quantitat de recursos a replanificar els diferents múltiplexs amb un gran cost, no quantificat, per a l'administració, els operadors i també per als usuaris pel canvi de Canals que es produirien". Així mateix, Moreno ha explicat que els pressupostos generals per al 2012 no contemplen "dotacions per a aquest fi"
En resum, el diputat popular ha explicat que la negativa del seu grup parlamentari a la ILP 'televisió sense fronteres' ve donada perquè "va en contra de la configuració de l'espai radioelèctric i entra contradicció amb la necessària planificació de l'ús de l'espectre radioelèctric a nivell nacional i internacional". Aquesta Iniciativa que arriba al Congrés després d'una llarga campanya impulsada per Acció Cultural del País Valencià (ACPV), ha rebut també la negativa del grup parlamentari d'UPyD.
Des de Convergència i Unió, la diputada Montserrat Surroca ha expressat el suport del grup parlamentari a aquesta Iniciativa però abans de començar la defensa, ha aprofitat per referir-se a la marxa de la diada convocada a Barcelona. Surroca ha dit que "com a catalana se sent part de la manifestació convocada a Barcelona, reivindicativa de la voluntat de ser del poble de Catalunya", tot afegint que "segur que serà una jornada històrica que mourà catalans i catalanes a reclamar les nostres aspiracions nacionals".
El PSOE ha volgut destacar "el valor" de les iniciatives legislatives populars. Així ho ha expressat el diputat per València, Puig Ferrer, que ha dit que no s'entén que a Catalunya i València es vegin emissores com Al Jazeera i no TV3 a la Comunitat Valenciana o Canal 9 a la catalana. Puig ha resposabilitzat el Partit Popular d'alentar "la confrontació" a través de signes identitaris com la llengua i ha acusat els populars de voler "controlar" la informació. Finalment, ha afegit que la negativa a la presa en consideració d'aquesta iniciativa va en contra de la llibertat d'expressió i del dret a la informació.