El president de la Junta d'Andalusia, José Antonio Griñán, ha anunciat aquest dimecres des de Màlaga que les eleccions al Parlament andalús se celebraran el 25 de març. Griñán ha afirmat que la vuitena legislatura al parlament andalús ha estat "caracteritzada per la intensa lluita del govern andalús contra la crisi, l'atur i els seus efectes a les famílies andaluses. "Ha estat una legislatura intensa, molt difícil però també apassionant", ha afirmat.
L'actual president andalús, que dissoldrà el Parlament el 30 de gener, tindrà com a rival principal el president del PP a Andalusia i exministre, Javier Arenas.
Actualment, Andalusia és l'única comunitat autònoma que governa el PSOE, a excepció d'Euskadi, on el lehendakari Patxi López compta amb el suport extern del PP.
Victòria del PP
La cap de llista del PSC a les eleccions espanyoles del 2008 i el 2011, i ara aspirant a liderar el PSOE, Carme Chacón, va assegurar dissabte, justament a Andalusia, que aquestes eleccions seran clau per al conjunt del socialisme estatal.
Malgrat aquest clam, la majoria d'enquestes preveuen una victòria del PP, que estaria en condicions de donar un tomb històric a la Junta, governada pels socialistes durant els últims 30 anys. Aquests, al seu torn, aspiren a què la victòria d'Arenas no sigui per majoria absoluta i puguin formar coalició de govern amb Izquierda Unida.
Eleccions andaluses el 25 de març
És l'últim territori, a excepció d'Euskadi, on governa el PSOE
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de gener de 2012 a
les 15:04
Et pot interessar
-
Política
Les dues candidatures a la federació d'ERC Barcelona superen els avals necessaris
-
Política Puente demana explicacions a Alstom pels retards en l'entrega dels nous trens de Rodalies
-
Política
Sánchez reclama més implicació a la Xina per resoldre els conflictes d'Ucraïna i l'Iran
-
Política
Junts busca i no troba
-
Política
El «tiktoker» Salvador Illa busca l'espai al terreny pantanós de les xarxes
-
Política
«Si deixem les baralles internes, Elisenda Alamany serà alcaldessa de Barcelona»
