El president de la Junta d'Andalusia, José Antonio Griñán, ha anunciat aquest dimecres des de Màlaga que les eleccions al Parlament andalús se celebraran el 25 de març. Griñán ha afirmat que la vuitena legislatura al parlament andalús ha estat "caracteritzada per la intensa lluita del govern andalús contra la crisi, l'atur i els seus efectes a les famílies andaluses. "Ha estat una legislatura intensa, molt difícil però també apassionant", ha afirmat.
L'actual president andalús, que dissoldrà el Parlament el 30 de gener, tindrà com a rival principal el president del PP a Andalusia i exministre, Javier Arenas.
Actualment, Andalusia és l'única comunitat autònoma que governa el PSOE, a excepció d'Euskadi, on el lehendakari Patxi López compta amb el suport extern del PP.
Victòria del PP
La cap de llista del PSC a les eleccions espanyoles del 2008 i el 2011, i ara aspirant a liderar el PSOE, Carme Chacón, va assegurar dissabte, justament a Andalusia, que aquestes eleccions seran clau per al conjunt del socialisme estatal.
Malgrat aquest clam, la majoria d'enquestes preveuen una victòria del PP, que estaria en condicions de donar un tomb històric a la Junta, governada pels socialistes durant els últims 30 anys. Aquests, al seu torn, aspiren a què la victòria d'Arenas no sigui per majoria absoluta i puguin formar coalició de govern amb Izquierda Unida.
Eleccions andaluses el 25 de març
És l'últim territori, a excepció d'Euskadi, on governa el PSOE
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2012 a les 15:04
Et pot interessar
-
Política L'Hospitalet de Llobregat: adaptar la segona ciutat del país a l'etapa post-Marín
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana