Si divendres passat Podem qui feia una esmena a Mariano Rajoy, aquest dilluns ha estat el candidat d'IU a La Moncloa, Alberto Garzón, el que no ha volgut sumar-se al front que articula el president espanyol per respondre amb una negativa a les demandes catalanes. Garzón s'ha reunit amb Rajoy i ha explicat que els separen diferències "enormes". "Només hem coincidit en què plovia", ha ironitzat el líder d'Esquerra Unida.
Garzón ha rebutjat integrar-se al pacte d'Estat -verbal perquè de moment no hi ha cap document- que està promovent el líder popular contra la declaració independentista que promouen Junts pel Sí i la CUP. "No participarem en aquest teatre", ha assenyalat el candidat d'Esquerra Unida, abonant així la tesi que la reacció davant del text que es tramita al Parlament té un caire electoral.
A banda de denunciar negar-se a integrar un front amb el PP, el PSOE i Ciutadans, Garzón ha fet una proposta: crear una "mesa de diàleg immediata" per tal de facilitar la celebració d'una consulta a Catalunya "amb totes les garanties democràtiques". Una consulta que, a més del que a Madrid es denomina la qüestió territorial, també servís per decidir sobre d'altres qüestions.
I és que, des de la perspectiva d'Esquerra Unida, que es presenta a les eleccions espanyoles en una coalició denominada Unitat Popular, el procés sobiranista és una oportunitat per fer un procés constituent d'àmbit espanyol i debatre "des de baix" el "model de convivència" que hi ha d'haver a l'Estat.
Esquerra Unida diu no a Rajoy i proposa que es negociï una consulta
Alberto Garzón s'ha reunit aquest dilluns amb el president espanyol i ha rebutjat sumar-se al bloc contra les demandes catalanes | El líder d'IU assegura que no pensen participar en el que consideren un "teatre"
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de novembre de 2015 a
les 13:07
Et pot interessar
-
Política
Front d'esquerres a Igualada: coalició d'ERC, CUP i Comuns
-
Política
Moreno Bonilla convoca eleccions a Andalusia el diumenge 17 de maig
-
Política
La justícia europea rebutja revisar la presó preventiva dels líders del procés
-
Política
L'ofensiva d'Alberto Fernández contra Sirera trenca els plans de Feijóo per al PP català
-
Política
El PSC activa la maquinària per a les eleccions municipals
-
Política
ERC pressiona el Govern per guanyar «espais de poder» a l'Estat a canvi dels pressupostos
