A la mateixa hora que els sobiranistes crítics amb la direcció de Catalunya en Comú presentaven la seva plataforma, la cúpula d'Ada Colau ha enviat un comunicat a tots els inscrits de l'espai. Una missiva en la qual lamenten que els impulsors del moviment, que té Elisenda Alamany i Joan Josep Nuet com a principals rostres coneguts, hagi estat "poc transparent" i al marge dels òrgans del partit, i on també reivindiquen que Catalunya en Comú "en cap cas" ha deixat de reivindicar el sobiranisme. Demanen a la nova plataforma que no s'atribueixi "exclusivament la representació del sobiranisme" dins de la formació i que recondueixin les seves demandes dins dels òrgans del partit.
La direcció que encapçala Colau recorda que el partit "ha cridat a participar del referèndum de l'1 d'octubre com a mobilització democràtica" i ha condemnat la repressió policial que es va exercir contra els col·legis electorals. També argumenta que ha estat "l’únic partit no declaradament independentista que s’ha oposat a l’aplicació de l’article 155" i que també ha defensat la "immediata posada en llibertat dels presos polítics i el retorn dels exiliats". Argumenten, a més, que ha estat "l'única formació política catalana que de forma coherent i continuada ha apostat per un referèndum acordat i amb garanties" i que ha teixit aliances amb la resta de l'Estat per fer-ho possible.
[blockquote]"El sobiranisme constitueix un valor fundacional i present del nostre espai, no ha estat mai objecte de discussió i cap sector hauria d’apropiar-se'l com a exclusiu"[/blockquote]
Com ja ha fet també la presidenta del grup parlamentari, Jéssica Albiach, la formació sosté que dins de l'espai que representa hi tenen cabuda independentistes, confederalistes i federalistes que, tot i les "diferents visions" sobre quin ha de ser el futur polític de Catalunya, sí que comparteixen que es tracta d'un subjecte polític sobirà amb capacitat per decidir el seu futur. "El sobiranisme constitueix un valor fundacional i present del nostre espai, no ha estat mai objecte de discussió i cap sector hauria d’apropiar-se'l com a exclusiu".
El partit reivindica que ha "innovat" i superat les lògiques dels partits tradicionals
La direcció de Catalunya en Comú defensa la "pluralitat" interna com la seva "principal força" i recorden que ja acullen corrents com Comuns Federalistes, que defensa un "encaix federal" en una Espanya plurinacional, i Desbordem, que "aposta per una República Catalana". "Estem orgulloses d’aquesta diversitat, però considerem que cal protegir-la i canalitzar-la a través dels òrgans i mecanismes de decisió democràtica que col·lectivament ens hem dotat", sosté.
Sobre l'acusació que llancen els sobiranistes crítics de què Catalunya en Comú no ha estat capaç de superar les lògiques de partit tradicionals, el partit assegura que "en cap cas" pot admetre aquesta acusació: "Som l'espai que més ha innovat les formes de participació política".
Els comuns avisen Alamany i Nuet que no s'«atribueixin la representació» del sobiranisme del partit
La direcció envia un comunicat a les bases en el qual acusa la nova plataforma d'actuar amb "poca transparència"
Ara a portada
-
Societat Més romana que espanyola: l'Església catalana, davant del Vaticà post-Francesc Pep Martí i Vallverdú
-
Internacional «Vladímir, para!»: Trump exigeix a Putin que signi ja un acord de pau després de l'atac rus a Kíiv Redacció
-
-
-
Política Un altre triple salt mortal de Sánchez: fer de la necessitat virtut amb la despesa militar Tania Tapia Díaz
Publicat el 23 d’octubre de 2018 a les 21:41
Actualitzat el 23 d’octubre de 2018 a les 23:05
Et pot interessar
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Foment carrega contra Illa per pactar amb la CUP un «atemptat» contra la propietat privada
-
Política La defensa de la llengua es fa un lloc per Sant Jordi
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»