Amb la pèrdua de 70.000 vots en comparació a les municipals del 2015, els comuns inicien el període de reflexió sobre el futur del seu espai polític. Aquest dilluns l'eurodiputat Ernest Urtasun ha volgut relativitzar el retrocés respecte dels resultats de fa quatre anys i ha assegurat que l'encara alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, continua sent el "principal actiu polític" dels comuns.
Urtasun ha reivindicat els més de 300.000 vots aconseguits arreu del territori i les 13 victòries electorals aconseguides aquest diumenge. Uns resultats que, segons l'eurodiputat, converteixen els comuns en "imprescindibles" per conformar governs "d'esquerres i de progrés". "Som una força decisiva", ha insistit Urtasun, a l'hora que ha recordat el paper clau d'Unides Podem en la conformació del nou govern espanyol.
Amb tot, Urtasun ha qualificat de "prioritat" "l'enfortiment organitzatiu" de la confluència dels comuns.
Els comuns, sobre Colau: «Continua sent el principal actiu polític de l'organització»
Política
L'eurodiputat Ernest Urtasun valora els resultats del 26-M i reivindica l'espai dels comuns com una "força decisiva" per constituir governs d'esquerres
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de maig de 2019 a
les 10:30
Et pot interessar
-
Política El PSC defensa «coordinar una unitat d'acció» amb les esquerres davant l'onada ultra
-
Política Hisenda obre una inspecció fiscal a la família Zapatero
-
Política
Juanma Moreno, investit president d'Andalusia amb el suport de Vox
-
Política
Els pressupostos consoliden els nous blocs a Catalunya: i ara, què?
-
Política El Parlament rebutja afegir la «lluita contra el frau» i la «prioritat nacional» en la gestió del padró
-
Política
El Govern estudia mesures contra el coworking que ha acomiadat una dona per parlar català
