Una setmana després de ser registrada al Congrés dels Diputats i amb el nou govern espanyol començant a caminar, la llei d'amnistia ja ha rebut l'aval dels lletrats que conformen els serveis jurídics de la cambra baixa. L'informe serà un dels documents que s'abordarà dimarts a la mesa, i en ell els juristes argumenten que la iniciativa no compta amb efectes formals que impossibilitin la seva admissió a tràmit per al debat entre els grups, segons ha avançat La Ser.
Va ser al començament de la setmana passada quan el PSOE va registrar en solitari la llei pactada amb ERC i Junts. De fet, el pla inicial era que la norma entrés al registre amb la signatura de tots els partits que van votar a favor de la investidura de Sánchez, excepte Coalició Canària. Els dubtes d'última hora d'ERC, que considera que cal blindar més el cas de Tsunami Democràtic, van impedir que la maniobra fos unitària. Ara, després que la llei hagi entrat a registre, inicia una tramitació parlamentària en la qual els republicans ja han explicat que presentaran esmenes.
Segons explica l'emissora, l'informe dels lletrats té més de 20 pàgines on es recullen set conclusions. Una de les més rellevants és que els juristes veuen una diferència clara entre la iniciativa registrada ara i la presentada pels partits independentistes el 2021, perquè consideren que en aquella ocasió la proposta es plantejava com un indult general. En aquella ocasió la llei no va prosperar per la negativa, entre altres partits, del PSOE.
En l'informe sí que es recullen alguns dubtes sobre si poden existir "possibles motius d'inconstitucionalitat", però no existeix cap contradicció "palmària" com perquè la mesa impedeixi la tramitació.
Els lletrats del Congrés avalen la llei d'amnistia
La mesa de la cambra baixa abordarà aquest dimarts el text jurídic pactat entre el PSOE i l'independentisme
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de novembre de 2023 a
les 17:45
Actualitzat el
20 de novembre de 2023 a les
17:53
Et pot interessar
-
Política
Gabriel Rufián treu un bitllet de 50 euros al Congrés: «És la bandera de PP, Vox i Junts»
-
Política
Un troleig dels socialistes bascos a Aitor Esteban obre una crisi entre PNB i PSOE
-
Política
La Moncloa assegura que la seva «prioritat nacional» és l'habitatge, davant el PP, Vox i Junts
-
Política
El Govern manté el pols amb els mestres i no es mou de l'acord amb CCOO i UGT
-
Política
Jordi Pujol Ferrusola diu que els comptes andorrans no tenien cap relació amb els seus negocis ni amb la Generalitat
-
Política
El consorci de la unitat
