La primera imatge conjunta dels dirigents independentistes a la presó de Lledoners s'ha fet pública aquest divendres a la matinada. Hi apareixen, somrients, Jordi Sànchez, Oriol Junqueras, Jordi Turull, Joaquim Forn, Jordi Cuixart, Josep Rull i Raül Romeva. Els presos vesteixen roba informal i calçat esportiu, i apareixen agrupats en un espai a l'aire lliure. L'estampa pretén transmetre fermesa i convicció.
La fotografia dels presos s'ha publicitat el dia abans que Jordi Sànchez anunciï oficialment que començarà una vaga de fam. La iniciativa de l'expresident de l'ANC i actual impulsor de la Crida Nacional per la República està consensuada amb la resta de presos de Lledoners i persegueix denunciar l'actuació de l'Estat i, en concret, de la justícia espanyola, que ja prepara la celebració del judici de l'1-O. Les fonts consultades no descarten que pugui ser gradual i que s'hi sumin algun dels altres dirigents independentistes reclosos al centre penitenciari del Bages. Aquest dissabte es coneixeran més detalls de les iniciatives de protesta.
"Unitat i serenor"
En una nota difosa per Òmnium que acompanya la imatge, els líders dels procés expliquen que "volen traslladar un missatge d’unitat i serenor". La repressió, en forma de reclusió penitenciària, no ha afeblit les seves "conviccions", detallen en el missatge traslladat, que recalca que es preparen "a consciència per fer front al judici a la democràcia". "Cadascun dels presos s’adscriu a una família del catalanisme polític i és justament aquesta mirada plural que fa que el dia a dia a la presó sigui també un aprenentatge en la lluita per la llibertat", exposen per via d'Òmnium.
Des de la reclusió de Lledoners, els dirigents independentistes s'afermen en el compromís de respectar "totes les opcions personals per reivindicar i denunciar la injustícia d’aquest procés judicial". En el missatge, els presos lamenten "profundament" que no hi puguin ser ni Carme Forcadell ni Dolors Bassa, empresonades als centres penitenciaris de Mas d'Enric (El Catllar) i Puig de les Basses (Figueres). "Som conscients del greuge que es dona amb la seva invisibilització, degut a la nostra situació penitenciària aliena a la nostra voluntat”, expressen.
Segons ha detallat Òmnium, la fotografia dels presos polítics de Lledoners s’ha fet gràcies al Sistema d’Avaluació Motivacional (SAM), un sistema d’avaluació continuada en el dia a dia dels presos en funció de la integració i adaptació activa de cadascun d’ells. La finalitat d’aquest programa és reforçar la participació dels interns en el seu programa de treball.
Els presos de Lledoners estudien fer vaga de fam
Jordi Sànchez, Oriol Junqueras, Jordi Turull, Joaquim Forn, Jordi Cuixart, Josep Rull i Raül Romeva divulguen per via d'Òmnium una fotografia somrients a la presó i preparen mesures de protesta
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
01 de desembre de 2018 a
les 00:46
Actualitzat el
01 de desembre de 2018 a les
08:53
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
