Els senadors de JxCat es donen de baixa del PDECat per la «deriva» del partit

Veuen "intolerable" que la formació liderada per Bonvehí hagi portat JxCat als tribunals

Publicat el 29 d’agost de 2020 a les 18:33
Tots els senadors del grup parlamentari de JxCat al Senat s'han donat de baixa del PDECat perquè no comparteixen la "deriva" que està prenent la formació. Segons han fet públic en un comunicat, Josep Lluís Cleries, Mayte Rivero, Josep Maria Cervera, Josep Maria Matamala i Assumpció Castellví abandonen el partit perquè, asseguren, no respecta els acords presos a la darrera Assemblea Nacional i al Consell Nacional en què es va pactar "transitar cap a Junts per Catalunya".

En aquest sentit, consideren "intolerable" que el PDeCAT, liderat per David Bonvehí, hagi dut JxCat als tribunals per la pugna per la marca Junts. Els senadors critiquen que el partit ha tirat endavant la denúncia sense consultar-los-hi.

"Creiem que, en un partit polític democràtic, els seus membres han de ser partícips de les seves decisions i, sobretot, quan són tan especials i delicades com aquesta", remarquen els senadors de JxCat que han estripat el carnet del PDECat, que asseguren que seguiran "treballant per Catalunya i la seva gent al costat del president Puigdemont".