ERC ha proposat Carme Forcadell com a presidenta del Parlament. El pacte de Junts pel Sí preveu que siguin els republicans els que plantegin el candidat a la Presidència del Parlament i el portaveu, mentre que CDC designarà el president del grup parlamentari. Tot sembla indicar que Marta Rovira i Jordi Turull ocuparan aquests càrrecs, tenint en compte que ja s'estan ocupant de gestionar provisionalment el grup a l'espera de la constitució del Parlament. ERC també ha proposat Anna Simó com a secretària primera.
Hi haurà majoria independentista a la mesa, però queda per veure si la CUP ocupa una de les quatre cadires. Les altres tres se les repartiran amb tota probabilitat C’s, Catalunya Sí que es Pot i PSC.
Segons l'article 44 del reglament del Parlament cal una majoria absoluta de vots de la Cambra per elegir al president, per la qual cosa Junts pel Sí aconseguirà que Forcadell sigui designada presidenta si aconsegueix l'únic suport de la CUP –entre tots dos sumen 72 diputats de 135-.
La CUP ha reiterat diverses vegades que rebutja que Mas sigui president de la Generalitat, però no ha expressat cap objecció sobre la presidència de la cambra, per la qual cosa tot apunta que facilitarà l'elecció de Forcadell.
Una de les poques coses que transcendit de les negociacions entre Junts pel sí i la CUP sobre el seu acord per buscar que en la mesa del Parlament -òrgan director de la cambra- hi hagi una majoria independentista.
ERC proposa Carme Forcadell com a presidenta del Parlament
El pacte de Junts pel Sí preveu que siguin els republicans els que plantegin el candidat a la presidència i el portaveu, mentre que CDC designarà el president del grup parlamentari
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’octubre de 2015 a les 18:09
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns demanen a Sàmper que obri expedients als anuncis «il·legals» d'habitatge
-
Política
El PP mata l'òrgan de coordinació lingüística entre els Països Catalans
-
Política
Finalitza l'etapa de Pere Almeda al capdavant de l'Institut Ramon Llull
-
Política
Pilar Rahola creu que Junts està «obert a parlar de tot» si Feijóo s'allunya de Vox
-
Política
Sánchez manté l'oferta de diàleg a Junts malgrat la ruptura: «Seguirem aquesta estratègia fins al 2027»
-
Política
Illa anuncia l’inici de l’elaboració de la llei de l’Agència Catalana de Notícies
