Sembla que l'independentisme català comença a recuperar-se de la implosió que va patir al llarg de la passada dècada. La voluntat de col·laboració amb els socialistes catalans i espanyols va liquidar la iniciativa política i ideològica que Carod-Rovira havia tingut a les seves mans des de finals dels anys noranta fins a ben entrat el primer tripartit. I, al final, ERC es va quedar sense estratègia ni discurs.
Però ara tot això són històries. Ahir Oriol Junqueras va demostrar que no és un titella de ningú i que la seva aposta va molt més enllà d'un pacte entre les famílies tradicionals d'ERC. Alfred Bosch és un candidat adequat per recuperar l'entusiasme i l'emoció necessaris per redreçar ERC, un dels instruments polítics indispensables si el que es pretén és superar l'actual bloqueig jurídic i polític que pateix aquest país.
"Hem d'anar a Madrid a plantar-nos", deia Alfred Bosch en la primera entrevista que concedia. Tot un canvi d'estratègia que veurem com es concreta. En qualsevol cas, el fet és que ahir alguna cosa important va començar a cristal·litzar.
ARA A PORTADA
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
La «marea groga» desborda Barcelona en una nova mostra de força: «Menys policia, més educació» Gerard Mira
-
-
Es disparen les denúncies per discriminació lingüística: la Generalitat va rebre'n 3.600 el 2025 Lluís Girona Boffi
-
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia Redacció
Publicat el
03 d’agost de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Vila confia que el TC avalarà la vehicularitat del català: «Tenim el millor model d'Europa»
-
Política
El Govern s'enroca en l'acord amb CCOO i UGT i demana «principi de realitat» als mestres
-
Política La manifestació unitària arriba a la plaça de Sant Jaume
-
Política
Parlon i Trapero compareixeran aquest dimecres al Parlament pel cas dels mossos infiltrats
-
Política
El «club del 3%» acorrala Jordi Pujol Ferrusola
-
Política
El Parlament no veu marge per denunciar el diputat de Vox que va insinuar que deportaria Najat Driouech
