Sembla que l'independentisme català comença a recuperar-se de la implosió que va patir al llarg de la passada dècada. La voluntat de col·laboració amb els socialistes catalans i espanyols va liquidar la iniciativa política i ideològica que Carod-Rovira havia tingut a les seves mans des de finals dels anys noranta fins a ben entrat el primer tripartit. I, al final, ERC es va quedar sense estratègia ni discurs.
Però ara tot això són històries. Ahir Oriol Junqueras va demostrar que no és un titella de ningú i que la seva aposta va molt més enllà d'un pacte entre les famílies tradicionals d'ERC. Alfred Bosch és un candidat adequat per recuperar l'entusiasme i l'emoció necessaris per redreçar ERC, un dels instruments polítics indispensables si el que es pretén és superar l'actual bloqueig jurídic i polític que pateix aquest país.
"Hem d'anar a Madrid a plantar-nos", deia Alfred Bosch en la primera entrevista que concedia. Tot un canvi d'estratègia que veurem com es concreta. En qualsevol cas, el fet és que ahir alguna cosa important va començar a cristal·litzar.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’agost de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Ayuso s'inventa una amenaça del lehendakari i atia el conflicte amb el País Basc
-
Política El Govern incorpora 850 nous agents dels Mossos
-
Política Junts reivindica la vigència de l'1-O i el compromís d'implementar-ne el mandat
-
Política Pressió badalonina a Albiol perquè faci canviar la postura del PP sobre l'oficialitat del català
-
Política L'Oficina Antifrau reclama 205.000 euros al seu exdirector Daniel de Alfonso per cobraments indeguts
-
Política Junts, ERC, Comuns i CUP porten a Fiscalia la plantada de Millo i Gay a la comissió d'infiltracions policials