Espanyolisme sense julivert

Publicat el 19 de desembre de 2011 a les 22:59
Sense grans proclames nacionalistes. Sense la cabra ni l'himne. Mariano Rajoy va assumir ahir la continuació de la gran onada recentralitzadora -que ha prologat Elena Salgado- per la via d'assecar els fluxos de finançament que desembocaven més enllà de l'Estat. Si l'agricultura necessita més atenció, doncs es crea un ministeri nou. Torna el Madrid de sempre i si vénen els catalans a demanar, se'ls diu vuelva usted mañana.

Com era previst -i com ja va passar en el cara a cara Rajoy-Rubalcaba-, ni rastre de Catalunya i encara menys del pacte fiscal que CiU porta temps anunciant com a objectiu imminent. Serà l'Estat i únicament l'Estat qui decidirà i aplicarà les mesures d'estalvi i, per tant, serà Madrid qui determini quines són les duplicitats administratives que cal eliminar i a quin nivell administratiu es produeixen.

En definitiva, la recuperació de l'Estat centralitzat no vindrà de la unificació de les plaques de les matrícules, ni de l'exhibicionisme nacionalista de l'època d'Aznar, amb el seu Perejil i els seus casaments a l'Escorial. Al contrari, s'amagarà entre els fulls del BOE i dels Pressupostos Generals de l'Estat i tota l'operació impostarà un castellà amb un sobreactuat accent alemany.