La Generalitat assumirà la gestió per dotar 218 places de funcionaris municipals amb habilitació estatal destinats als ajuntaments de Catalunya aquest any. Així ho han acordat el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, i el ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, aquest dimarts a la tarda a Madrid, segons ha detallat el Govern en un comunicat.
La mesura, que l'Estat ofereix a totes les comunitats autònomes, pretén pal·liar la falta de secretaris, interventors i tresorers a l’administració municipal. Les 218 places formen part de la convocatòria d’un miler que el govern estatal impulsarà el proper mes de març. Dalmau ha traslladat a López que l’acord és un “primer pas rellevant” per assumir la competència “definitivament”.
L’acord preveu que la Generalitat assumeixi la realització dels processos de selecció i el curs selectiu per als futurs 218 funcionaris d’habilitació nacional, a través d’una encomana de gestió. El curs selectiu es desenvoluparà a l’Escola d’Administració Pública.
La convocatòria que l’Estat durà a terme pel març té l’objectiu de reduir la temporalitat en aquests àmbits de l’administració local, segons ha explicat López a Dalmau en el transcurs de la reunió. També ha d’ajudar a donar cobertura a vacants existents. La proposta de la gestió proporcional transferida acordada entre Estat i Govern està oberta a la resta de territoris que vulguin optar per la mateixa via.
Dalmau ha considerat l’acord “un primer pas important”, però no ha amagat que el Govern vol anar “més enllà” per “garantir de forma permanent una millor cobertura de les necessitats dels ajuntaments”. La Generalitat aposta, així, per assumir el traspàs de les funcions d’aprovació i assignació d’ofertes públiques de les places de funcionaris amb habilitació nacional.
Segons dades de l’executiu català, el 66% dels municipis catalans no disposen actualment d’aquests funcionaris. Les places es cobreixen amb funcionaris municipals de manera temporal.