Les opcions partidàries de la independència de Catalunya obtindrien una clara victòria si ara se celebressin les eleccions, segons una enquesta de l'empresa GAPS que publica el diari El Punt Avui. Junts pel Sí es mou en una forquilla de 65-70 diputats i la CUP, de 8-10.
Pel que fa a vots, JpS es mouria entre el 42,5% i el 44.5%, mentre que, per la seva banda, la CUP estaria entre el 7% i el 8%. Per tant, en la banda baixa de la forquilla, el "sí" a la independència obtindria el 49,5%, i en la banda alta, el 52,5%.
La resta de resultats atorguen a Ciutadans 15-18 escons; 14-17 al partit Popular;12-16 a Catalunya sí que es pot, i 12-13 al PSC. Unió Democràtica no tindria cap diputat.
En l'apartat de valoració de líders, els més ben valorats són Raül Romeva, amb un 5'7; Oriol Junqueras, amb un 5'5; Antonio Baños, amb un 5,1, i Artur Mas, amb un 4,7. El pitjor valorat és Xavier Garcia Albiol, amb un 3,3.
L'empresa GAPS és la mateixa que quinze dies abans de les darreres eleccions, el novembre de 2012, va predir que CiU rascava la majoria absoluta amb 62-66 escons però al final es va quedar en 50. La mateixa enquesta atribuïa uns 16-18 escons a ERC i la situava com a quarta força mentre que en va fer 21 i va ser segona força. Finalment, assenyalava que la CUP no obtindria representació, però va entrar per primera vegada a la Cambra catalana amb 3 diputats.
Junts pel Sí, a l'entorn de la majoria absoluta, segons l'enquesta d'«El Punt Avui»
Política
La llista guanyadora obtindria entre 65 i 70 escons i la CUP, entre 8 i 10 | En vots populars, el percentatge favorable al "sí" a la independència té una forquilla d'entre el 49'5% i el 52'5% dels vots
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
04 de setembre de 2015 a
les 21:36
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
