Els Serveis Penitenciaris de la Generalitat han extremat en els darrers dies el zel per evitar que es filtrin imatges o qualsevol mena de dada personal o confidencial dels presos polítics. Segons que ha pogut saber NacióDigital de fonts penitenciàries, i han confirmat fonts del departament de Justícia, s'han detectat diverses consultes "irregulars" de les fitxes informàtiques dels líders independentistes. Aquests es troben en presó preventiva a Lledoners (els set homes) i a Figueres i Mas d'Enric (les dues dones).
Es tracta de diversos accessos telemàtics a les seves fitxes (que els 4.500 treballadors de les presons catalanes poden consultar i imprimir) que han estat detectats per l'administració i que ja s'han començat a investigar per impedir "un ús fraudulent" d'aquesta informació personal que inclou fotos, antecedents, incidències i rutines. El servei d'inspecció i l'àrea d'informació i seguretat del departament han obert un total de deu informes sobre aquestes infraccions i interrogat a dos funcionaris fins ara.
De la instrucció no se'n pot desprendre encara una "voluntat d'ús fraudulent" de la informació segons Serveis Penitenciaris. Això és, però, el que va passar a la presó madrilenya Estremera, quan l'Ara va publicar un vídeo gravat per un narcotraficant pres d'Oriol Junqueras, Raül Romeva i Quim Forn, i el que ja va estar a punt de passar a Lledoners, quan els funcionaris van enxampar un intern que havia introduït un telèfon mòbil a la presó i acordat una venda de les imatges per 15.000 euros. Una informació que va avançar en exclusiva aquest diari.
[blockquote]Presons no constata encara voluntat d'"ús fraudulent" de les dades, però els precedents a Estremera i Lledoners els fan extremar la precaució[/blockquote]
La investigació "reservada" de presons persegueix els "accessos irregulars" d'aquests treballadors, ja sigui per simple curiositat o amb voluntat de fer-ne difusió i podria acabar derivant en sancions si se'n demostra un "ús fraudulent". Els funcionaris poden accedir des de qualsevol centre a les fitxes dels reclusos de tot el país mitjançant el Sistema d'Informació Penitenciari Català (SIPC).
El Departament que dirigeix Ester Capella afirma que són "casos aïllats". Un portaveu ha subratllat que "el conjunt dels treballadors de les presons està compromès amb el dret a la intimitat de les persones privades de llibertat".
Justícia investiga funcionaris per evitar la filtració de fitxes dels presos polítics
Política
Serveis Penitenciàries obre informes de deu casos i ha interrogat ja a dos treballadors de presons després de detectar consultes no justificades als expedients dels líders independentistes
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
Publicat el
23 d’agost de 2018 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Política
Mor María del Turruchel Alcantud Inarejos, regidora del PP a l'Ajuntament de Cornellà
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Drets Socials, una conselleria sota els focus
-
Política
El Tribunal de Comptes tampoc aplica immediatament l'amnistia malgrat l'aval d'Europa
-
Política L’empresari Julio Martínez implica Zapatero en les comissions pel rescat de Plus Ultra
-
Política El Constitucional començarà a decidir sobre l'amnistia després de la Diada
