Els Serveis Penitenciaris de la Generalitat han extremat en els darrers dies el zel per evitar que es filtrin imatges o qualsevol mena de dada personal o confidencial dels presos polítics. Segons que ha pogut saber NacióDigital de fonts penitenciàries, i han confirmat fonts del departament de Justícia, s'han detectat diverses consultes "irregulars" de les fitxes informàtiques dels líders independentistes. Aquests es troben en presó preventiva a Lledoners (els set homes) i a Figueres i Mas d'Enric (les dues dones).
Es tracta de diversos accessos telemàtics a les seves fitxes (que els 4.500 treballadors de les presons catalanes poden consultar i imprimir) que han estat detectats per l'administració i que ja s'han començat a investigar per impedir "un ús fraudulent" d'aquesta informació personal que inclou fotos, antecedents, incidències i rutines. El servei d'inspecció i l'àrea d'informació i seguretat del departament han obert un total de deu informes sobre aquestes infraccions i interrogat a dos funcionaris fins ara.
De la instrucció no se'n pot desprendre encara una "voluntat d'ús fraudulent" de la informació segons Serveis Penitenciaris. Això és, però, el que va passar a la presó madrilenya Estremera, quan l'Ara va publicar un vídeo gravat per un narcotraficant pres d'Oriol Junqueras, Raül Romeva i Quim Forn, i el que ja va estar a punt de passar a Lledoners, quan els funcionaris van enxampar un intern que havia introduït un telèfon mòbil a la presó i acordat una venda de les imatges per 15.000 euros. Una informació que va avançar en exclusiva aquest diari.
[blockquote]Presons no constata encara voluntat d'"ús fraudulent" de les dades, però els precedents a Estremera i Lledoners els fan extremar la precaució[/blockquote]
La investigació "reservada" de presons persegueix els "accessos irregulars" d'aquests treballadors, ja sigui per simple curiositat o amb voluntat de fer-ne difusió i podria acabar derivant en sancions si se'n demostra un "ús fraudulent". Els funcionaris poden accedir des de qualsevol centre a les fitxes dels reclusos de tot el país mitjançant el Sistema d'Informació Penitenciari Català (SIPC).
El Departament que dirigeix Ester Capella afirma que són "casos aïllats". Un portaveu ha subratllat que "el conjunt dels treballadors de les presons està compromès amb el dret a la intimitat de les persones privades de llibertat".
Justícia investiga funcionaris per evitar la filtració de fitxes dels presos polítics
Política
Serveis Penitenciàries obre informes de deu casos i ha interrogat ja a dos treballadors de presons després de detectar consultes no justificades als expedients dels líders independentistes
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern admet que la xifra de migrants regularitzats a Catalunya superarà les previsions Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tribunal Suprem obre la porta a paralitzar la regularització extraordinària de migrants Redacció
-
Internacional El Tribunal Suprem rebutja l’intent de Trump d’acabar amb la ciutadania per naixement Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
23 d’agost de 2018 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Política Ada Colau dona suport a Begoña Gómez: «No estàs sola»
-
Política
El cop i la resiliència
-
Política
Una plataforma d'agitació, el revulsiu de Xavier Vendrell per a l'independentisme
-
Política
Llum Rodríguez promet treballar amb independència al capdavant de la Sindicatura de Comptes
-
Política El Parlament farà un debat monogràfic sobre educació en l'últim ple del curs a petició de Junts
-
Política
El Govern demana «claredat i coherència» a Junts per l'acostament al PP
