Laia Estrada, diputada de la CUP, ha demanat aquest dimarts al nou Govern que "defensi" el dret a l'habitatge i que "no reprimeixi" qui el defensa, en referència als fets d'aquest matí durant el desnonament del Bloc Llavors, al carrer Lleida de Barcelona. En una roda de premsa al Parlament, la formació critica també l'actuació "desproporcionada" dels Mossos i la "connivència" del cos amb Desokupa, qui han qualificat d'una "màfia".
Els anticapitalistes demanen passar "de les paraules als fets i a les decisions polítiques concretes" per convertir la Generalitat en un "mur" per defensar els "drets de la població i no els privilegis de la minoria". Per fer-ho, Estrada demana, a part de garantir el dret a l'habitatge, establir una renda pública universal, aturar macroprojectes que "destrueixen el territori" i potenciar el sistema de sanitat pública, entre d'altres. Tot això ha de servir, explica Estrada, per fer un gir a l'esquerra i avançar en l'autodeterminació, que és "el que ha votat la majoria de la ciutadania".
Encara sobre la política d'habitatge i els desnonaments, la CUP recorda que l'estat d'alarma "no va interrompre els desnonaments" i critica que l'Estat no doni les eines per garantir el dret a l'habitatge. A més, afirma que l'Estat "ni fa ni deixa fer" tombant a través del Tribunal Constitucional les lleis aprovades a Catalunya en matèria d'habitatge. Per contra, la formació creu que les institucions i els cossos policials només defensen "el gran capital, els grans tenidors, els bancs i els fons voltors".
Sobre el nomenament dels consellers que conformaran el nou executiu, la CUP "celebra" que el Govern sigui paritari, però creu que només és un valor numèric, ja que la presidència, la vicepresidència i les conselleries amb més pressupost són "liderades per homes". Estrada ha demanat una perspectiva "més profunda" quan es parla d'aconseguir aquesta paritat.
Pel que fa als noms específics, la diputada anticapitalista ha assenyalat principalment al futur conseller d'Economia, Jaume Giró, i la futura consellera de Justícia, Lourdes Ciuró. Estrada ha explicat que els "neguiteja" la trajectòria a La Caixa i a Repsol de Giró, i a Ciuró li retreuen que aprovés "amb el PP i Ciutadans" la llei de desnonaments exprés al Congrés dels Diputats. "Esperem que això no sigui un impediment per tirar endavant les polítiques que necessita el país per avançar", ha exposat.
[noticia]220410[/noticia]
La CUP demana al Govern «garantir» el dret a l'habitatge i «no reprimir» qui el defensa
Política
Els anticapitalistes veuen una actuació "desproporcionada" dels Mossos en el desnonament del Bloc Llavors i critiquen la "connivència" del cos policial amb Desokupa
ARA A PORTADA
-
Societat «He deixat d'anar al metge i a entrevistes de feina perquè no m'havia pogut dutxar» Marc Orts i Cussó
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
25 de maig de 2021 a
les 14:45
Et pot interessar
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
