La regidora de Guanyem Sitges, marca de la CUP al municipi, donarà suport aquest dissabte a la investidura de la candidata d’ERC, Aurora Carbonell, que encapçala un pacte quadripartit alternatiu a Junts, formació vencedora de les eleccions. L’assemblea de la formació anticapitalista ho ha aprovat per àmplia majoria, responent així a la petició que li feia el quadripartit per assegurar-se la majoria absoluta del ple d’investidura.
Amb 11 suports assegurats, Carbonell mantindrà l’alcaldia que ha ostentat aquests darrers quatre anys i desbancarà la postconvergent Mònica Gallardo, que aspirava a governar per haver estat la llista més votada per 209 vots. Gallardo havia anunciat un pacte amb el PSC-El Margalló que sumava 8 regidors, a 3 de la majoria absoluta, però finalment no es produirà un govern de sociovergència.
[municipals2023]MUN08270[/municipals2023]
Les eleccions del 28-M van deixar un triple empat de regidors al capdamunt dels resultats de Sitges, amb Junts, ERC i PSC-EM amb quatre representants cadascun. Junts havia instat PSC i republicans a respectar la llista més votada. Amb tot, un acord de govern signat ahir dijous entre Esquerra, Sitges Grup Independent, Verds En Comú Podem i FETS suma 10 regidors, els quals s’han assegurat poder formar govern gràcies al suport de Guanyem al ple d’investidura.
Serà el segon mandat d'Aurora Carbonell. El pacte a quatre bandes, però, estableix que ERC tindrà l'alcaldia els primers tres anys de legislatura, mentre que el darrer correspondrà a la candidata de Verds ECP, Carme Gasulla.
La CUP es decanta per un govern liderat per ERC i frustra la sociovergència a Sitges
Política
El pacte dels republicans inclou els comuns, Sitges Grup Independent i FETS per Sitges i li arrabassa l'alcaldia a Mònica Gallardo, de Junts, guanyadora de les eleccions per 209 vots
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa: tres anys encallada i amenaçada pel calendari electoral Lluís Girona Boffi
-
Política El finançament s'encamina cap al Congrés sense garanties d'èxit: calendari dels entrebancs Bernat Surroca Albet
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
Publicat el
16 de juny de 2023 a
les 19:38
Et pot interessar
-
Política
Més pastís, el mateix problema
-
Política
Junqueras admet que el nou finançament és «insuficient» però «infinitament millor»
-
Política
Illa trasllada al ministre d'Exteriors ucraïnès el suport català al procés d'adhesió d'Ucraïna a la UE
-
Política
La jutge arxiva finalment la causa contra Víctor Terradellas i Francesc de Dalmases
-
Política
El TSJC aplica l'indult a Laura Borràs
-
Política
El TSJC es resisteix a amnistiar Jové i Salvadó malgrat la sentència d'Europa
