La CUP-Alternativa d'Esquerres presentarà dimarts una proposta de declaració de sobirania al primer ple del Parlament. La formació reclama que el Parlament reconegui que el "protagonisme" del procés "ha de tenir base popular i, si cal, contemplar la desobediència civil com a una forma d'esquivar les traves legals per exercir la sobirania".
La p'osició defibnitiva de la CUP es prendrà en el proper Consell polític, el dissabte dia 19, però ara mateix ja obre i n procés de converses amb les forces polítiques sobre la resolució.
La CUP considera que "els intents d'encaixar els Països Catalans dins dels marcs estatals francès i espanyol són ja una via sense recorregut" i insta "a tirar endavant un procés de diàleg per tal de sumar-se al procés ja iniciat al Principat". Adverteix que "no es poden posar condicions al futur Estat, tampoc pel que fa a les relacions internacionals que aquest ha de mantenir, incloent-hi la d'esdevenir membre de la Unió Europea". La formació assenyala que aquest procés ha de servir per construir "un marc més democràtic, igualitari i just".
La CUP vol més protagonisme popular a la Declaració de Sobirania
Dimarts presentarà una proposta que inclou el recurs a la desobediència civil i l'al·lusió als Països Catalans
ARA A PORTADA
-
-
Diversificació i innovació: la recepta de la maquinària agrícola per superar Trump Àlvar Llobet i Sotelo
-
El Port i el sector vinícola de Tarragona eviten l'alarmisme amb la nova amenaça de Trump Antonio Ramos Llauradó
-
La Casa Blanca assegura que Espanya accepta «cooperar militarment» amb els EUA i la Moncloa ho nega Natàlia Pinyol
-
Publicat el
12 de gener de 2013 a
les 20:37
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns pressionen ERC pels pressupostos: «No poden esperar a demà»
-
Política
Vox tomba el primer intent d'investidura de María Guardiola a Extremadura
-
Política
La regidora Rosa Suriñach fa un pas endavant per reconstruir la federació d'ERC a Barcelona
-
Política
ERC ja situa l'horitzó dels pressupostos a l'estiu «si Illa compleix»
-
Política
Mas confirma que Junts li va oferir «fa pocs mesos» ser el candidat a Barcelona i ell ho va rebutjar
-
Política
Rufián arrasa com a candidat favorit dels votants a l'esquerra del PSOE
