La CUP-Alternativa d'Esquerres presentarà dimarts una proposta de declaració de sobirania al primer ple del Parlament. La formació reclama que el Parlament reconegui que el "protagonisme" del procés "ha de tenir base popular i, si cal, contemplar la desobediència civil com a una forma d'esquivar les traves legals per exercir la sobirania".
La p'osició defibnitiva de la CUP es prendrà en el proper Consell polític, el dissabte dia 19, però ara mateix ja obre i n procés de converses amb les forces polítiques sobre la resolució.
La CUP considera que "els intents d'encaixar els Països Catalans dins dels marcs estatals francès i espanyol són ja una via sense recorregut" i insta "a tirar endavant un procés de diàleg per tal de sumar-se al procés ja iniciat al Principat". Adverteix que "no es poden posar condicions al futur Estat, tampoc pel que fa a les relacions internacionals que aquest ha de mantenir, incloent-hi la d'esdevenir membre de la Unió Europea". La formació assenyala que aquest procés ha de servir per construir "un marc més democràtic, igualitari i just".
La CUP vol més protagonisme popular a la Declaració de Sobirania
Política
Dimarts presentarà una proposta que inclou el recurs a la desobediència civil i l'al·lusió als Països Catalans
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de gener de 2013 a
les 20:37
Et pot interessar
-
Política
Impuls Nacional, l'intent de sacsejar-ho tot per «autocentrar» ERC i la CUP
-
Política
Els nacionalitzats a través de la llei de nets no podran votar a les eleccions del 29-N
-
Política
A Elionor li cau el Toisó d'Or, símbol de l'herència de la corona, a la desfilada del 12-O
-
Política La militància de la CUP ratifica la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles amb un 68,8% dels vots
-
Política
Pedro Sánchez, rebut amb insults i xiulades a la desfilada del 12 d'octubre a Madrid
-
Política Illa defensa que Catalunya «sempre hi serà per defensar l’Espanya plural»
