La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha assegurat aquest dissabte des de la Vall d'en Bas, on l'executiu ha celebrat una jornada de convivència per greixar la coordinació, que s'està estudiant adoptar prendre mesures legals des de Catalunya per denunciar "l'abús" que suposa la "vergonyant" pujada dels preus de la llum. Plaja també ha carregat contra el component "avariciós" de les companyies energètiques. Tot i això, no ha concretat quines podrien ser aquestes mesures, que entraran en fase d'estudi al llarg dels propers dies. El preu de la llum ha patit una escalada sense precedents al llarg de l'estiu, amb rècords pràcticament diaris que han superat els 140 MW/hora. No ha estat l'únic aspecte que ha sorgit de la cita governamental.
Un dels elements que enterboleixen la relació bilateral entre Estat i Generalitat és l'ampliació de l'aeroport, especialment després que el document -que va anar més enllà del que esperaven a Palau- elaborat per Aena obri la possibilitat d'envair la zona protegida de La Ricarda per engrandir la infraestructura. Aragonès insistia ahir que el pla director -competència del govern espanyol- ha de protegir els espais naturals i sosté que el projecte d'Aena no compleix amb el "consens" dins l'executiu català, com va destacar ahir a través de Twitter, en contraposició al que defensaven des de Vicepresidència, Territori i Polítiques Digitals al llarg del dia. El vicepresident Jordi Puigneró i la ministra Raquel Sánchez van acordar les línies mestres de la remodelació del Prat el 2 d'agost a Madrid. Plaja ha insistit que no s'avalarà cap proposta que "destrossi" la zona de la Ricarda, que s'ha d'abordar en el pla director.
A la cita de la Vall de'n Bas hi estan convocats tots els consellers i també els secretaris generals de cada departament.Cadascun dels membres del gabinet s'ha encarregat d'exposar les prioritats del seu àmbit, que seran incloses en el pla de legislatura que fa setmanes que s'està elaborant. Al seu torn, aquestes línies mestres serviran per fixar les partides dels pressupostos de la Generalitat, que es presentaran a la tardor i es volen tenir en vigor des de l'1 de gener. El PSC ha estès la mà per negociar-los, però la prioritat del president Pere Aragonès és validar-los amb la CUP.
[noticiadiari]2/224022[/noticiadiari]
Aragonès està en contacte aquests dies amb la Moncloa per preparar la taula de diàleg, a la qual hi portarà l'autodeterminació -amb la proposta de referèndum acordat com a principal proposta- i l'amnistia com a via per resoldre la judicialització del procés. Una de les incògnites que persisteixen sobre la trobada és si hi assistirà el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que no ho ha confirmat oficialment. De fet, des del PSOE es manté la incertesa sobre la seva presència. En la conferència que va fer dimecres per arrencar el curs polític, Sánchez no va fer cap esment a Catalunya i es va centrar en la recuperació econòmica. Oriol Junqueras, president d'ERC, va treure ferro dijous des de Ginebra a una hipotètica absència del president espanyol.
La taula de diàleg està íntimament lligada a una altra de les carpetes rellevants dels propers mesos, com és la dels pressupostos generals de l'Estat. Fonts republicanes assenyalen que, si no hi ha avenços en la negociació sobre el conflicte polític -és a dir, si no hi ha un calendari de treball, un mètode fixat i la voluntat de trobar acords discrets-, serà "molt complicat" que ERC validi els comptes de Sánchez. Junts demana abordar de manera conjunta aquesta negociació al Congrés, mentre que el PDECat està totalment inclinat a favor de fer com l'any passat i votar els pressupostos.
La Generalitat estudia mesures legals per frenar l'«abús» del preu de la llum
L'executiu carrega contra la "vergonyant" alça registrada les últimes setmanes i denuncia el component "avariciós" de les companyies elèctriques
ARA A PORTADA
-
El Govern insta Sánchez a acabar la legislatura malgrat el trencament amb Junts Bernat Surroca Albet
-
«Dialogar fins al 2027»: la resposta de la Moncloa a la ruptura amb Puigdemont Pep Martí i Vallverdú
-
Preocupació entre l'empresariat per la ruptura Puigdemont-PSOE: «És una mala notícia» Pep Martí i Vallverdú
-
Turull allunya la moció de censura: «El PSOE ha suspès assignatures, però el PP hauria de repetir curs» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 04 de setembre de 2021 a les 14:10
Et pot interessar
-
Política
El Parlament votarà la setmana que ve la llei per regular el lloguer de temporada
-
Política
Els caminants de la Columna del 27 entreguen a Rull una llista de greuges dels partits independentistes
-
Política
Investigacions en mans dels fiscals i límits a l'acusació popular: com és la reforma judicial del PSOE?
-
Política
Illa rega la majoria de la investidura sense resoldre la incògnita dels pressupostos
-
Política
Carles Puigdemont, preguntes pendents
-
Política
Extremadura celebrarà eleccions anticipades el pròxim 21 de desembre
