
"Al voltant d'1,5 milions de persones han participat en la manifestació anual per la independència de Catalunya a Barcelona, segons la policia. Desenes de milers de persones han sortit avui per la ciutat onejant la bandera independentista de la regió i brandant els colors vermell i groc." Ni més, ni menys. Així és com descriu el servei públic de radiotelevisió britànic, la BBC , a la seva informació digital, la marxa que avui ha col·lapsat el centre de Barcelona.
Després d'uns moments en què la informació estava col·locada en segona posició de la secció Europa, cap a les 10 de la nit ha passat a obrir la portada principal.
La BBC recull declaracions del diputat d'ERC al Congrés espanyol Alfred Bosch, en què afirma: "Totes les banderes que puc veure són les independentistes de Catalunya, amb l'estrella solitària al centre del triangle. I tothom està utilitzant aquestes banderes. Mai n'havia vist tantes en tota la meva vida."
La cadena també exposa: "L'enorme volum de persones ha bloquejat la xarxa de telefonia mòbil, que ha caigut durant hores."
També demana als seus lectors que hagin assistit a la manifestació que els expliquin com ho han vist, enviant-los fotografies i vídeos a yourpics@bbc.co.uk, o bé a un formulari especial.
