Cop al llegat de José Antonio Labordeta. L'Ajuntament de Saragossa, després de rebre les pressions de Vox, ha retirat el suport econòmic de 40.000 anuals a la fundació del cantautor, escriptor, presentador i polític aragonès. Segons explica eldiario.es, el consistori no ha tingut en compte la partida econòmica que destinava a l'entitat en els pressupostos de la ciutat. La mateixa Fundació Labordeta ho ha explicat a través d'un comunicat a les xarxes socials.
"El vuit de febrer passat l'Ajuntament de Saragossa va comunicar que un dels requisits que Vox va posar sobre la taula per donar suport als Pressupostos de la ciutat de Saragossa va ser cancel·lar el conveni amb la Fundació José Antonio Labordeta per a aquest 2022. El Govern de l'Ajuntament de Saragossa (PP/Ciutadans) va acceptar aquesta imposició", han deixat clar des de l'entitat.
La memòria, l'obra i el pensament de Labordeta són el pal de paller de l'entitat, que busca recordar, estudiar, preservar i difondre el seu llegat a través d'activitats culturals, exposicions i un centre d'estudi. Tot això es pot veure perjudicat per la decisió del consistori de Saragossa. No és l'única subvenció que reben: el govern autonòmic de l'Aragó els atorga 20.000 euros anuals, que també es poden veure retirats pel nou pacte entre PP i la ultradreta.
[plantillavirals]
L'Ajuntament de Saragossa retira el seu suport a la Fundació Labordeta per les pressions de Vox
La formació d'ultradreta força el consistori a cancel·lar el conveni econòmic amb l'organització i castigar així el llegat del polític, cantautor i presentador aragonès

- La Fundació de Labordeta -
- Turisme de l'Aragó
ARA A PORTADA
Publicat el 06 d’agost de 2023 a les 17:58
Et pot interessar
-
Política L’oficialitat del català a Europa tornarà a debatre’s el 18 de juliol
-
Política Ni el pitjor moment de Sánchez aclareix la via ràpida de Feijóo a la Moncloa
-
Política Pablo Iglesias tanca la Taberna Garibaldi: «Trobarem un lloc més cèntric i gran»
-
Política Parlon s'encara amb Junts i defensa el dispositiu dels Mossos a Montserrat: «No manipulin»
-
Política Els Comuns condicionen la negociació dels pressupostos a la contractació d'inspectors de la llei d'habitatge
-
Política Illa amenaça Alejandro Fernández amb una denúncia per vincular-lo al cas Koldo