Com és conegut, el procés sobiranista no desperta entusiasme en alguns sectors empresarials. El possible acord amb la CUP ha incrementat l’hostilitat d’un segment de la patronal, molt inquieta davant el gir que pot adoptar la política econòmica del Govern si finalment es tanca un pacte al Parlament amb l’esquerra independentista. Ara només els faltava llegar la proposta d’acord presentada per Junts pel Sí a la CUP en la seva trobada de dimarts passat. Concretament, el que ha incrementat el malestar és l’apartat en fiscalitat.
El document de Junts pel Sí inclou un seguit de mesures en política fiscal, un aspecte capital si es vol engegar el pla de xoc i emergència social, que cal dotar econòmicament. Es contemplen mesures diverses entre ells “la creació d’una policia fiscal especialitzada en el frau fiscal de major transcendència, i que col·laborarà amb les autoritats judicials i el ministeri fiscal en la persecució de la gran delinqüència econòmica”.
Aquesta proposta ha generat molta mala maror entre la patronal, queixosa de la pressió de l’Agència Tributària espanyola sobre l’empresa catalana. En paraules d’un empresari, “on s’ha de combatre més el frau fiscal és a Andalusia i Múrcia. Aquí el que hi ha és esgotament fiscal”. En diverses ocasions s’ha expressat la irritació per un “excés de zel” de la inspecció de la hisenda espanyola a Catalunya. El juliol de l’any passat, un seguit de col·legis professionals, entre ells el d’Advocats i el d’Economistes, van elevar una queixa formal a l’Agència Tributària protestant contra “inspeccions abusives i vulneradores” en despatxos i empreses catalanes.
"Ja sé que m’ataques per tot arreu"
Dimarts passat, hores després de la presentació pública de la proposta de Junts pel Sí a la CUP, va tenir lloc l’acte de lliurament de premis anuals que celebra Foment del Treball, amb assistència del president Artur Mas. Tot i la cordialitat institucional entre el Govern i Foment, hi ha distanciament. En un dels cercles de conversa posteriors a l’acte, el president Mas es va adreçar a un dels presents, Manuel Milian Mestre, membre de la direcció de Foment i persona molt propera a la cúpula de la CEOE, i li va dir en to cordial: “Ja sé que m’ataques per tot arreu”. L’al·ludit va respondre: “Només de tant en tant”. Milian Mestre, exdiputat del PP avui molt allunyat del seu antic partit, sovint expressa en veu alta l’ambient que es respira en els cercles empresarials.
Les propostes de Junts pel Sí a la CUP en fiscalitat irriten sectors empresarials
La creació d’una "policia fiscal" és vista amb hostilitat per una part de la patronal | El món de l’empresa ja està molt queixós de “l’excés de zel” de la inspecció tributària espanyola
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
24 de desembre de 2015 a
les 18:40
Actualitzat el
25 de desembre de 2015 a les
14:44
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
