El president del Govern, Artur Mas, signarà aquest dilluns a les nou de la nit el decret de convocatòria de les eleccions catalanes del 27 de setembre al Palau de la Generalitat. La signatura es podrà seguir en directe per TV3 i Catalunya Ràdio, així com també la declaració institucional que farà després.
Al decret no hi figurarà cap al·lusió al procés sobiranista per impedir que els comicis siguin impugnats pel govern espanyol. El mateix Mas va assegurar davant del Consell Nacional de CDC aquest dijous que serà un decret "inatacable des del punt de vista jurídic", però va subratllar que, tot i que legalment seran unes eleccions autonòmiques normals, no ho seran des del prisma polític ja que els partits les hauran convertit en un plebiscit sobre la independència.
Amb la firma del decret, Mas complirà el compromís adquirit el 14 de gener amb ERC i les entitats sobiranistes de convocar eleccions el 27 de setembre, just un any després que signés al Palau de la Generalitat el decret de convocatòria de la consulta sobre l'autodeterminació, un decret que va ser impugnat i suspès i que va acabar amb un 9-N alternatiu.
La rúbrica de l'ordre liquidarà les especulacions sobre si el president català compliria o no la seva paraula, ja que al llarg d'aquests mesos l'oposició ha qüestionat diverses vegades la celebració de les eleccions, i fins i tot el mateix Mas ha mostrat la intenció alguna vegada de no convocar-les si veia que els partits no les convertien en plebiscitàries.
La firma del president de la Generalitat obrirà el compte enrere per a unes eleccions amb una campanya que començarà l'Onze de Setembre, el mateix dia que la Diada de Catalunya, i que arriben després d'una sacsejada al tauler polític que ha provocat que molts partits es presentin amb fórmules noves i que cap cap de llista repeteixi respecte al 2012.
Mas signarà a les nou de la nit el decret de convocatòria del 27-S
Política
Obrirà així el compte enrere cap a unes eleccions que començaran la seva campanya electoral l'Onze de Setembre
ARA A PORTADA
-
Política El trencaclosques de les esquerres pel 29-N: Rufián i Colau pressionen, però el temps s'esgota Lluís Girona Boffi
-
Política El Govern mantindrà les grans apostes de la legislatura passi el que passi el 29-N Bernat Surroca Albet
-
Política El nou baròmetre del CEO ja té data: enquestes electorals... i preguntes del Mundial i l'eclipsi Lluís Girona Boffi
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Política Guia pas a pas: com ho han de fer els catalans que viuen fora per votar el 29-N? Neus Climent
Publicat el
03 d’agost de 2015 a
les 17:25
Et pot interessar
-
Política Colau urgeix les esquerres a moure's per aconseguir una «candidatura única» el 29-N: «Queda temps»
-
Política Toni Comín tornarà de l'exili el 24 d'octubre i creuarà la frontera a peu
-
Política
Felip VI, rebut amb entusiasme a Ceuta entre crits de «Jo soc espanyol»
-
Política
El Parlament desbloqueja la llei de memòria i dona un any per retirar el monument franquista de Tortosa
-
Política
«El vot es garanteix, no es restringeix»: la Moncloa ataca el Suprem per negar el vot als nets dels exiliats republicans
-
Política Gabriel Rufián defensa un acord ERC-Comuns: «Ho intentaré fins al final»
