Pocs minuts després de dos quarts de nou del vespre d'avui dijous, dia 6, el ple municipl de Mataró ha aprovat una moció que dóna suport a les consultes populars com a forma legítima d'expressió de la voluntat democràtica de la ciutadania. Aquesta moció, que ha comptat amb els 21 vots a favor de PSC, CiU, ERC i ICV, ha hagut d'incorporar dues esmenes per tal d'obtenri el suport del grup socialista, majoritari al consistori, que avui al migdia havia retirat el seu suport inicial.
Aquesta reacció, que ha fet perillar l'aprovaciód e la moció, ha estat deguda a fortes pressions de la direcció nacional del partit, segons ha informat l'agència ACN. La Candidatura d¡Unitat Popular (CUP) ha cregut que les esmenes desvirtuaven massa el text consensuat i finalment ha votat en blanc, mentre que els quatre regidors del PP ho han fet en contra.
Minuts després, Mataró decideix ha celebnrat l'aprovació de la moció emetent la següent nota "Mataró decideix, Cos de Gestió Electoral que organitza i convoca referèndum sobre la independència de Catalunya que es vota el proper dia 20 de juny a la ciutat de Mataró, agraeix i celebra que l’Ajuntament de Mataró, en sessió plenaria celebrada el dia d’avui, hagi aprovat moció de suport a la celebració del referèndum, acte democràtic de manifestació de la voluntat popular i normalitat cívica que a tots ens uneix i honora."
Mataró dóna suport a les consultes amb una moció de perfil baix
Política
Les pressions de la direcció nacional del PSC han fet que es presentessin esmenes al text inicial
ARA A PORTADA
-
-
Societat Vicenç Sanclemente reclama «un pacte contra la gentrificació» al pregó de les Festes de Gràcia Pau Espí Solé
-
Societat Reivindicar la vila en ple auge del turisme: «Sents que les festes de Gràcia no són les d'abans» Eloi Martí
-
Societat Què no et pots perdre de les Festes de Gràcia 2026: carrers guarnits, concerts i tota la programació Neus Climent
-
Publicat el
06 de maig de 2010 a
les 17:59
Et pot interessar
-
Política
Espanya i Marroc reforcen la frontera amb Ceuta pels rumors d'una segona entrada massiva
-
Política La Generalitat lloga un edifici al 22@ per desplegar-hi l'Agència Tributària de Catalunya
-
Política
La Model serà la nova seu del Memorial Democràtic
-
Política
Socis i oposició aprofiten el caos de Rodalies per l'eclipsi per carregar contra el Govern
-
Política
Estat i autonomies abordaran la situació dels migrants de Ceuta el 27 d'agost
-
Política
Margarita Robles avisa el Marroc: «Ceuta i Melilla són espanyolíssimes»
