Mercè Homs s'ha presentat acompanyada de Genís Boadella, advocat que ha estat president de CDC a Sant Martí els darrers vuit anys i amb qui formarà un tàndem. Homs, vinculada a la plataforma Moment Zero, propera a la direcció, ha declarat que la seva candidatura aspira a construir l'alternativa al govern municipal d'Ada Colau, reforçar el nou partit a la ciutat i teixir ponts amb altres forces polítiques al consistori. S'ha descartat, de manera rotunda, com a possible cap de llista a les properes municipals de Barcelona.
En cas que el tàndem Homs-Boadella s'imposés, no hi hauria canvis en el si del grup municipal convergent a Barcelona. Resta oberta la qüestió de les primàries que han d'elegir el nou alcaldable, un cop Xavier Trias ja ha anunciat que no repetirà. Tot apunta que se celebraran al llarg del 2017, però avui Homs no ha volgut concretar dates. El seu número dos, Genís Boadella, sí que ha insistit en la idea que "hem de tornar a fer majoritària la nostra visió de la ciutat".
Amb la #MercèHoms acabem de presentar públicament la nostra intenció d'encapçalar el @PdemocrataCbcn @Pdemocratacat pic.twitter.com/ZUkwF2LgAl
— Genís Boadella (@GenisBoadella) 29 d’agost de 2016
Batalla triangular
Tot indica que el pols per la direcció del partit a Barcelona serà una batalla triangular. Les altres candidatures ja fa temps que preparen també la seva maquinària. Teresa Pitarch, directora de l'Institut Català de la Dona i membre destacada de la plataforma Nova Barcelona, situada en l'òrbita de l'exconseller Germà Gordó, té molt avançada la seva candidatura, que disposa de suports importants en l'estructura de la formació. Per la seva banda, es postula també Carles Agustí, del grup Generació Llibertat, que va jugar un paper actiu en el congrés del juliol en favor de les tesis més renovadores i rupturistes.