El candidat a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, ha comparegut aquest dijous amb els suports per a la investidura ja lligats. És el tercer cop que els reclamava i sembla que serà la definitiva, si res no canvia. I a diferència de les temptatives fallides prèvies, el discurs ha estat molt breu, però igualment ha repetit com a paraules més usades "país" i "Catalunya", tal com ja va fer en la primera de les intervencions. El primer mot l'ha utilitzat 40 cops i el segon, 31, prop de la meitat que aquell 26 de març, quan va estar més estona al faristol.
[noticia]220216[/noticia]
En tot cas, en aquell primer discurs, el tercer mot que més va sonar va ser "govern", mentre que aquest cop ha estat "Generalitat", que ha pronunciat en 27 ocasions. "Govern", en canvi, queda molt per sota, amb 12. En quart lloc, emergeix la paraula "ciutadania", amb 24 repeticions, tantes com amb "nova". Per darrere, ha esmentat 20 vegades "això" i "tots"; 18 vegades "cap" i "llei"; i 17 vegades "republicana", "social" i "tot".
Entre els mots més utilitzats per Aragonès també hi ha "possible" i "transformació" (14 repeticions), "progrés" i "autodeterminació" (13), "democràtica" i "amnistia" (10) o "confiança", com la que ha hagut de treballar amb Junts i ha citat en 9 ocasions, tantes com "avançar" o "Parlament". Igualment ha esmentat fins a 17 cops la "independència" en les seves diverses formes (independentista, independentisme, independència...).
«País», «Catalunya» i «Generalitat», les paraules més usades al discurs d'Aragonès
Política
Altres termes repetits pel candidat d'ERC han estat "ciutadania" i "nova"
- Núvol de paraules amb els mots més usats per Pere Aragonès.
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa: tres anys encallada i amenaçada pel calendari electoral Lluís Girona Boffi
-
Política El finançament s'encamina cap al Congrés sense garanties d'èxit: calendari dels entrebancs Bernat Surroca Albet
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
Publicat el
20 de maig de 2021 a
les 16:21
Et pot interessar
-
Política
Més pastís, el mateix problema
-
Política
Junqueras admet que el nou finançament és «insuficient» però «infinitament millor»
-
Política
Illa trasllada al ministre d'Exteriors ucraïnès el suport català al procés d'adhesió d'Ucraïna a la UE
-
Política
La jutge arxiva finalment la causa contra Víctor Terradellas i Francesc de Dalmases
-
Política
El TSJC aplica l'indult a Laura Borràs
-
Política
El TSJC es resisteix a amnistiar Jové i Salvadó malgrat la sentència d'Europa
