El candidat a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, ha comparegut aquest dijous amb els suports per a la investidura ja lligats. És el tercer cop que els reclamava i sembla que serà la definitiva, si res no canvia. I a diferència de les temptatives fallides prèvies, el discurs ha estat molt breu, però igualment ha repetit com a paraules més usades "país" i "Catalunya", tal com ja va fer en la primera de les intervencions. El primer mot l'ha utilitzat 40 cops i el segon, 31, prop de la meitat que aquell 26 de març, quan va estar més estona al faristol.
[noticia]220216[/noticia]
En tot cas, en aquell primer discurs, el tercer mot que més va sonar va ser "govern", mentre que aquest cop ha estat "Generalitat", que ha pronunciat en 27 ocasions. "Govern", en canvi, queda molt per sota, amb 12. En quart lloc, emergeix la paraula "ciutadania", amb 24 repeticions, tantes com amb "nova". Per darrere, ha esmentat 20 vegades "això" i "tots"; 18 vegades "cap" i "llei"; i 17 vegades "republicana", "social" i "tot".
Entre els mots més utilitzats per Aragonès també hi ha "possible" i "transformació" (14 repeticions), "progrés" i "autodeterminació" (13), "democràtica" i "amnistia" (10) o "confiança", com la que ha hagut de treballar amb Junts i ha citat en 9 ocasions, tantes com "avançar" o "Parlament". Igualment ha esmentat fins a 17 cops la "independència" en les seves diverses formes (independentista, independentisme, independència...).
«País», «Catalunya» i «Generalitat», les paraules més usades al discurs d'Aragonès
Política
Altres termes repetits pel candidat d'ERC han estat "ciutadania" i "nova"
- Núvol de paraules amb els mots més usats per Pere Aragonès.
ARA A PORTADA
-
Societat «Treballava més de 10 hores al dia per 800 euros i em van enganyar amb la promesa d'aconseguir papers» Marc Orts i Cussó
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
20 de maig de 2021 a
les 16:21
Et pot interessar
-
Política
«Ayuso està en un impàs fins que Feijóo guanyi les eleccions»
-
Política
Vint anys de Ciutadans: què se n'ha fet dels protagonistes de l'auge i la caiguda?
-
Política
El PSC vol fer «tot el que estigui a les seves mans» per evitar que l'extrema dreta lideri els governs locals
-
Política
Els oasis del País Basc i Galícia: per què l'extrema dreta hi és irrellevant?
-
Política
Esprint final de Collboni: les claus dels darrers mesos de mandat a Barcelona
-
Política
Espanya i Marroc reforcen la frontera amb Ceuta pels rumors d'una segona entrada massiva
