Què pensava Ramon Tremosa sobre Aena abans del fitxatge?

El dirigent de Junts, que s'incorporarà com a conseller a l'empresa que gestiona els aeroports de l'Estat, havia estat crític amb el funcionament de la companyia i s'ha posicionat clarament a favor de l'ampliació del Prat

Ramon Tremosa, en una imatge d'arxiu.
Ramon Tremosa, en una imatge d'arxiu. | Hugo Fernández Alcaraz
26 de febrer de 2025, 13:00
Actualitzat: 13:04h

"Gestió centralitzada d'aeroports #MarcaEspaña: el model actual d'Aena és encara el mateix que l'anterior règim va deixar". La frase és de Ramon Tremosa, dirigent de Junts que s'incorporarà en les properes setmanes com a conseller en l'empresa que gestiona els aeroports de l'Estat. La va tuitejar el 25 de juny del 2017, citant una notícia de Nació en la qual s'hi feien constar les queixes de l'aeroport de Girona sobre fins a quin punt les taxes en frenaven el creixement. És una de les opinions verbalitzades per Tremosa sobre el funcionament de la companyia on s'incorporarà un cop deixi formalment, en el ple d'aquest divendres, l'acta de regidor a l'Ajuntament de Barcelona.

L'exconseller d'Empresa i Coneixement -va ocupar el càrrec entre el 2020 i el 2021-, quan era eurodiputat, centrava bona part de l'activitat parlamentària en les infraestructures, i parlava sovint del funcionament del Prat. L'abril del 2019, just abans de deixar l'Eurocambra, es queixava que el projecte d'un vol directe entre Barcelona i Tòquio continuava "desat al calaix" d'Aena, tot i que s'havia aprovat una esmena seva que el promovia. Uns anys abans, el 2016, definia el funcionament de la companyia d'aquesta manera: "Centralisme secular". En aquest cas, es referia a la negativa d'Iberia a operar vols de llarga durada des del Prat. Una actitud que definia com a "hostil" des del seu perfil -actiu- a Twitter.

L'agost del 2017 també es feia ressò d'unes dades d'un perfil no oficial a X de l'aeroport barceloní en el qual s'hi feien constar que la inversió en seguretat era més alta a Barajas que no pas al Prat. Quan era diputat al Parlament, en els primers compassos de l'anterior legislatura i s'havia posat sobre la taula l'ampliació de la infraestructura, va publicar un article a La Vanguardia en el qual defensava l'increment de capacitat de la infraestructura. En el text, definia la companyia com una "anomalia" a Europa i posava de manifest que Aena no feia públics els beneficis que li aporta l'aeroport de Barcelona. Si no s'ampliava, sostenia l'exconseller, el Prat corria el risc de ser la T-5 de Barajas.