La nit electoral grega ha generat un curiós dilema al Madrid polític i mediàtic. Per a Podemos i rodalies intel·lectuals, Espanya és un país pobre del sud d'Europa, endeutat i enfonsat fins el coll en un fangar de corrupció oligàrquica. Aquesta percepció veu Syriza com una poderosa avançada de la insurrecció meridional contra un Nord ric i implacable. Grècia, per tant, és una força de xoc fraternal que obre terreny a espanyols, portuguesos i irlandesos. Com descrivia Orwell a La rebel·lió dels animals, els PIGS s'insubordinen, en aquest cas amb Tsipras i Iglesias al capdavant.
El Madrid del règim, per contra, situa Espanya poc menys que com a país creditor. La idea principal és que es tracta de la quarta economia d'Europa i que n'hi ha prou amb això per aïllar-se de l'exemple grec. És el Madrid de l'AVE i la Marca Espanya, el que vol que Grècia retorni els 26 mil milions que deu a la banca espanyola sense que importi el descomunal deute sobirà espanyol. En definitiva, l'Espanya d'Aznar i Zapatero, la d'El País i l'ABC, la del PSOE i el PP.
Són dues visions antagòniques, excloents. Una de les dues està més a prop de la realitat i del carrer que l'altra. Una de les dues s'imposarà. Amb Catalunya o sense.
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 26 de gener de 2015 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
Junts insta ERC a aprofitar la «debilitat» de Sánchez per forçar-lo a fer concessions amb Catalunya
-
Política
La dimissió d'un membre de la direcció per denúncies d'assetjament agreuja la crisi al PSOE
-
Política
L'Ajuntament de Palma declararà Pedro Sánchez persona non grata
-
Política
Trucades en català i fi a l'«spam»: llum verda a la nova llei d'atenció al client
