La nit electoral grega ha generat un curiós dilema al Madrid polític i mediàtic. Per a Podemos i rodalies intel·lectuals, Espanya és un país pobre del sud d'Europa, endeutat i enfonsat fins el coll en un fangar de corrupció oligàrquica. Aquesta percepció veu Syriza com una poderosa avançada de la insurrecció meridional contra un Nord ric i implacable. Grècia, per tant, és una força de xoc fraternal que obre terreny a espanyols, portuguesos i irlandesos. Com descrivia Orwell a La rebel·lió dels animals, els PIGS s'insubordinen, en aquest cas amb Tsipras i Iglesias al capdavant.
El Madrid del règim, per contra, situa Espanya poc menys que com a país creditor. La idea principal és que es tracta de la quarta economia d'Europa i que n'hi ha prou amb això per aïllar-se de l'exemple grec. És el Madrid de l'AVE i la Marca Espanya, el que vol que Grècia retorni els 26 mil milions que deu a la banca espanyola sense que importi el descomunal deute sobirà espanyol. En definitiva, l'Espanya d'Aznar i Zapatero, la d'El País i l'ABC, la del PSOE i el PP.
Són dues visions antagòniques, excloents. Una de les dues està més a prop de la realitat i del carrer que l'altra. Una de les dues s'imposarà. Amb Catalunya o sense.
ARA A PORTADA
-
Els regidors del PSC de Ripoll es rebel·len contra la direcció pel cessament: «És una decisió unilateral» Bernat Surroca Albet
-
Trituradora de regidors a Ripoll: set dels onze rivals d'Orriols ja han plegat Lluís Girona Boffi | Arnau Urgell i Vidal
-
«Amb el cor a mil»: Rosalía, emocionada, torna a casa i triomfa amb un espectacle sense precedents Laura Vilalta
-
Barcelona s'entrega a Rosalía i ella s'emociona en català: «No volia plorar tan aviat, hòstia!» Laura Vilalta | Neus Climent
-
Publicat el
26 de gener de 2015 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política El govern espanyol endureix els requisits per accedir a la regularització de migrants
-
Política
Xavier Trias defensa la sociovergència: «A Catalunya li aniria bé»
-
Política
Lliçons hongareses per a PP, Vox i Aliança Catalana
-
Política
Les dues candidatures a la federació d'ERC Barcelona superen els avals necessaris
-
Política
Tatxo Benet descarta ser el candidat de Junts a l'alcaldia de Barcelona
-
Política
Junqueras pressiona amb patronals i sindicats pel consorci d'inversions
