La nit electoral grega ha generat un curiós dilema al Madrid polític i mediàtic. Per a Podemos i rodalies intel·lectuals, Espanya és un país pobre del sud d'Europa, endeutat i enfonsat fins el coll en un fangar de corrupció oligàrquica. Aquesta percepció veu Syriza com una poderosa avançada de la insurrecció meridional contra un Nord ric i implacable. Grècia, per tant, és una força de xoc fraternal que obre terreny a espanyols, portuguesos i irlandesos. Com descrivia Orwell a La rebel·lió dels animals, els PIGS s'insubordinen, en aquest cas amb Tsipras i Iglesias al capdavant.
El Madrid del règim, per contra, situa Espanya poc menys que com a país creditor. La idea principal és que es tracta de la quarta economia d'Europa i que n'hi ha prou amb això per aïllar-se de l'exemple grec. És el Madrid de l'AVE i la Marca Espanya, el que vol que Grècia retorni els 26 mil milions que deu a la banca espanyola sense que importi el descomunal deute sobirà espanyol. En definitiva, l'Espanya d'Aznar i Zapatero, la d'El País i l'ABC, la del PSOE i el PP.
Són dues visions antagòniques, excloents. Una de les dues està més a prop de la realitat i del carrer que l'altra. Una de les dues s'imposarà. Amb Catalunya o sense.
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tot el que no et pots perdre a Barcelona per la Mercè 2026: concerts, portes obertes i horaris Redacció
-
Política Illa s'aferra a un «nou pacte de país» per girar full de PISA i rellançar l'educació Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Repensar el model i destituir Niubó: l'oposició no compra les explicacions d'Illa sobre PISA Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Societat Un nou estudi desmenteix part de l'informe PISA: l'alumnat privilegiat no empitjora més que la resta Gerard Mira
Publicat el
26 de gener de 2015 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Mamdani homenatja García Lorca en la trobada amb Sánchez: «Ell creia en la possibilitat d'un món millor»
-
Política
El gas pebre del PP
-
Política
Puigdemont aplaudeix l'acció al Parlament contra Aliança: «Cal triar entre espardenya o esvàstica»
-
Política
Zapatero clarifica davant del jutge l'origen de les joies: van ser un regal de l'Aràbia Saudita
-
Política
L’Audiència Nacional absol l’advocat Gonzalo Boye de blanquejar diners del narcotràfic
-
Política
Del xou del PP als lavabos desallotjats: què ha passat amb el gas pebre al Congrés?
