L'exministra d'Igualtat, Irene Montero és l'aposta de Podem per a les eleccions europees que han de celebrar-se el juny del 2024. Així ho ha explicat la secretària general del partit, Ione Belarra, aquest mateix dissabte en un acte a Madrid on ha demanat la candidatura a Montero i, de retruc, ha acabat de confirmar que concorreran en solitari als comicis de l'any vinent.
No obstant això, que finalment Montero acabi sent la candidata ho decidirà la militància en un procés de primàries. L'acte, que s'ha celebrat sota el lema Ara més que mai al Palau de la Premsa ha servit per rellançar el projecte de la formació morada després de la ruptura amb Sumar i el pas dels seus cinc diputats i diputades al Congrés al Grup Mixt.
[noticiadiari]2/265789[/noticiadiari]
Podem havia donat la màxima rellevància política a l'esdeveniment, tot destacant que suposava un abans i un després en la seva trajectòria, que ha comptat amb el suport d'una bona part dels seus militants, que han desbordat l'aforament del recinte.
Durant la seva intervenció, Belarra ha proclamat que no hi ha ningú millor que Montero per "posar dempeus" un projecte per "avançar" en una esquerra "valenta" que posi per bandera la justícia social i el feminisme. "Et demano tornar a començar amb els nostres motius intactes i forces renovades", ha aprofundit la líder de Podem.
Així, la formació morada fa un pas simbòlic en apostar per rellançar el seu projecte precisament a les eleccions europees, que van ser la gran fita de la seva irrupció en el panorama polític estatal ara fa gairebé una dècada. Més enllà d'això, però, Belarra també ha volgut posar el focus en l'extrema dreta, que ha dit, va guanyant terreny a Europa per incentivar la futura participació en les eleccions, que ha titllat de "molt importants".
Podem aposta per Irene Montero per fer ressorgir el partit a les eleccions europees
La secretària general, Ione Belarra, demana la candidatura per a l'exministra d'Igualtat, que haurà d'oficialitzar la militància de la formació morada en un procés de primàries
ARA A PORTADA
-
-
-
Junqueras veu «important» l'IRPF, però evita posar-lo com a línia vermella pels pressupostos Lluís Girona Boffi
-
La Moncloa celebra l'acord per retirar els pressupostos i Hisenda torna a dir «no» a cedir l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
Junts carrega contra Illa pel «paperot» amb els pressupostos: «És un fracàs» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
16 de desembre de 2023 a
les 11:54
Actualitzat el
07 de març de 2024 a les
14:44
Et pot interessar
-
Política
Nou cop judicial a la llengua: els xòfers del Parlament no han d'acreditar un B2 de català
-
Política
La caiguda de Vox permet al PP retallar distàncies amb Sánchez, segons el CIS
-
Política
La nova normalitat és no tenir pressupostos
-
Política Els Comuns donen per garantits els seus acords amb Illa malgrat la retirada dels pressupostos
-
Política
Els socis avisen Sánchez que «no se la jugui» amb les mesures per la guerra a l'Iran
-
Política
Illa retira els pressupostos a canvi del suport d'ERC a un suplement de crèdit
