La ministra de Drets Socials, Ione Belarra, ha avançat que Podem registrarà al Congrés dels Diputats una proposició de llei per reformar el codi penal per perseguir empreses de desocupació, citant concretament Desokupa, a les quals ha titllat de "comando parapolicial" que genera "aporafobia". En un acte de la campanya a les eleccions del 28-M a Alacant on ha fet costat al candidat del partit a la Presidència del País Valencià, Héctor Illueca ha precisat que volen perseguir penalment "aquesta gentussa que es lucra perseguint els vulnerables".
Des de Podem han indicat que el text plantejarà perseguir expressament les persones i empreses que, moguts per l'ànim de lucre, "assetgin, discriminin o intimidin" persones en situació de vulnerabilitat. Aquesta reforma legal crearia un nou tipus que permetria la dissolució d'organitzacions com Desokupa i imposaria penes de fins a quatre anys de presó per als seus membres.
[noticiadiari]2/256675[/noticiadiari]
La iniciativa es registrarà aquest mateix dijous i demanda que s'elevi el retret penal per a aquells que "facin negoci contra persones en situació de vulnerabilitat", i que conjugui elements del delicte de coaccions i del delicte d'odi. En concret, es modificarien els articles 510, 510 bis i 515 del codi penal, per penar amb multa de sis a 12 mesos i presó d'un a quatre anys a activitats d'aquestes companyies. A més a més, s'establiria la dissolució de les persones jurídiques (empreses) responsables d'aquests delictes i es bloquejaria el seu accés a internet.
Belarra ha advertit que, just el dia en què s'ha aprovat al Senat la Llei d'Habitatge, la dreta "no pararà d'estendre cortines de fum" contra la normativa, que ha empès el seu espai polític i que recull regular els preus del lloguer i elevar el parc públic d'habitatge.
[noticiadiari]2/256855[/noticiadiari]
Belarra també ha denunciat que en aquesta estratègia PP i Vox "no paren de parlar d'ocupació", quan aquest fenomen no és un problema al país. "L'Estat té un problema d'especulació i cal dir-ho clar", ha resolt per postil·lar que la dreta només vol, amb aquest discurs, que es disparin les vendes d'empreses de seguretat, que han pujat un 85%. Després, Belarra ha al·ludit que s'està creant un problema de seguretat ciutadana amb empreses com Desokupa, o com s'anomenin en cada lloc, i que són un "un problema democràtic greu".
Podem impulsarà una reforma del codi penal per perseguir empreses com Desokupa
La mesura ha estat anunciada per la ministra de Drets Socials, Ione Belarra, que ha titllat les companyies de desocupació de "gentussa que es lucra perseguint els vulnerables"
- La ministra Belarra aquest dimecres al Congrés -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Illa intenta anar de bracet amb les Balears per «posar seny» amb el finançament Bernat Surroca Albet
-
El PSOE assumeix que l'acord de finançament anirà a principis de 2026 i porta al límit els pressupostos d'Illa Bernat Surroca Albet
-
-
L'aval de l'advocat de la UE obre camí amb l'amnistia però no desarma del tot Marchena Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 17 de maig de 2023 a les 17:40
Et pot interessar
-
Política
Íñigo Errejón, a judici per agressió sexual
-
Política
«Fair play» entre presidents en l'entrada a la maduresa de la JNC
-
Política
Junts denuncia que l'Ajuntament de Barcelona no adapta la Cursa de les Dones al català
-
Política
El judici al fiscal general, vist per a sentència: «No hi ha proves que acreditin la filtració»
-
Política
Per què Barcelona té la primera policia local de l'Estat amb una unitat adscrita a la fiscalia?
-
Política
«És una victòria rotunda»: totes les reaccions a l'aval de l'advocat de la UE a l'amnistia
