El conseller d'Interior, Felip Puig, ha assegurat, que "cal respectar el dret de reunió i manifestació" dels ciutadans i que s'ha de comprendre "la inquietud d'algunes persones" davant el tancament nocturn d'alguns Centres d'Atenció Primària però ha advertit que els Mossos d'Esquadra "garantiran el bon funcionament dels serveis públics". Les actuacions policials s'han fet i es faran "a requeriment del Departament de Sanitat" i en el "grau de congruència i proporcionalitat adequat". En alguns casos, ha avisat, això vol dir "desallotjar persones que impedeixen la tasca dels professionals sanitaris i que els ciutadans puguin ser atesos correctament".
El conseller d'Interior ha remarcat que els Mossos d'Esquadra actuen en els Centres d'Atenció de Primària per desallotjar persones que protesten pel seu tancament temporal a requeriment del Departament de Sanitat. Aquesta conselleria és la que ha de garantir "la cobertura i el funcionament dels serveis públics", és en funció de les indicacions del "gestor sanitari que la policia actua en un sentit o en l'altre".
Puig ha explicat que si Sanitat demana una intervenció policial per garantir que els establiments públics "puguin funcionar amb normalitat", aquesta es farà "en el grau de congruència i proporcionalitat adequat". "I a vegades", ha remarcat, "això vol dir provocar el desallotjament de gent que impedeix que la tasca dels professionals i que els ciutadans puguin ser atesos correctament".
El conseller també ha demanat "tota la comprensió" per "la inquietud de la gent" i ha subratllat que s'ha de respectar el seu "dret de reunió i de manifestació". Aquest és un "país lliure i democràtic i la policia ha de respectar aquest dret" però "també cal garantir el bon funcionament dels serveis sanitaris".
Puig adverteix que els Mossos garantiran el funcionament dels CAP
El conseller d'Interior no descarta més desallotjaments de centres de primària
ARA A PORTADA
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 01 de setembre de 2011 a les 16:39
Et pot interessar
-
Política L’advocat general del TJUE es pronunciarà el 13 de novembre sobre la llei d’amnistia
-
Política Oriol López, nou diputat d'ERC al Parlament en relleu de Ruben Wagensberg
-
Política Junts porta al Congrés la proposta d'enduriment dels permisos de paternitat per als temporers migrants
-
Política L'alemany Merz, fred amb l'oficialitat del català a Europa: «Entenc l’interès, però ja veurem com es resol»
-
Política Carles Puigdemont i els riscos de trencar amb el PSOE: què hi ha pendent a Suïssa?
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent