L'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha carregat contra ERC després que la militància de Junts hagi acordat sortir del Govern. En un fil de piulades, Puigdemont ha dit que els afiliats "han ensenyat la diferència entre el pensament únic d'alguns partits i el pensament plural". "Avui els afiliats de Junts han demostrat que saben prendre les decisions per si mateixos, i això ja és guanyar. Al marge del resultat, tots hem guanyat gràcies a la responsabilitat dels afiliats", ha dit l'expresident a l'exili. La consulta a les bases ha acabat amb un 55% a favor de sortir del Govern i un 42 favorable a continuar-hi.
Segons Puigdemont, Junts ha aconseguit forçar un "debat de país", un debat "pendent" que, diu, "hi ha sectors que no volen tenir". L'expresident es refereix a l'estratègia independentista, l'ús dels instruments de l'autogovern i la relació amb Madrid. "El debat promogut per Junts ha interessat molt més enllà dels límits del partit i això és per política", ha afirmat. Per tot plegat, ha volgut enviar un agraïment als diferents dirigents que han fomentat el debat públic aportant arguments i treballant per convèncer els militants. "Han fet el que s'esperava d'ells", ha dit, i ha negat que hi hagi "divisió interna" a Junts.
L'expresident a l'exili també ha enviat un missatge d'agraïment a la direcció del partit, amb Laura Borràs i Jordi Turull al capdavant. "Han sabut pilotar la nau en un moment extraordinàriament delicat", ha afirmat, i ha donat per fet que el seu lideratge surt reforçat davant la militància. Puigdemont ha lamentat les acusacions que ha rebut Junts per fer "antipolítica" i ha criticat els "grans mitjans" per "buscar la denigració del projecte polític" que representa el partit. Durant el dia, Puigdemont també ha lamentat que els "analistes polítics" sempre l'assenyalin com a culpable del que passa. "Hi ha tertulians que els hem tingut per esmorzar, dinar i sopar", ha criticat, i per això ha demanat "una mica d'equilibri".
Puigdemont carrega contra ERC: «Junts ha ensenyat la diferència entre el pensament únic i el plural»
L'expresident nega cap divisió interna al partit, tanca files amb Laura Borràs, Jordi Turull i agreix a la militància la participació en la consulta sobre el futur del Govern
- Carles Puigdemont, en l'acte a l'Arc de Triomf. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’octubre de 2022 a les 20:14
Et pot interessar
-
Política
El malestar de les dones del PSOE es cobra una nova dimissió
-
Política
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol
-
Política
El CIS veu Pedro Sánchez immune als casos de corrupció i assetjament
