José Manuel Maza, fiscal general de l'Estat, porta tot el dia a Barcelona. Primer ha visitat el Col·legi d'Advocats de la capital catalana, on ha estat discret i no ha fet cap tipus de declaració pública. Unes hores més tard ha estat rebut pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, en una reunió "protocol·lària" a Palau. La cita es produeix un dia després que el Govern acordés enviar a la Moncloa una proposta formal per dialogar al voltant de la consulta vinculant. La resposta va ser ràpida: Mariano Rajoy va comparar, des del Senat, el procés català amb les "pitjors dictadures".
A la sortida de la trobada, el conseller de Justícia, Carles Mundó -també present a la trobada- ha assegurat que li han traslladat a Maza que judicialitzar el procés és un "error". Creiem que aquesta és una via equivocada, la de judicialitzar una qüestió que es de naturalesa política. Insistir en la via judicial és, sense dubte, un error, i de la mateixa manera que ho diem en públic, també ho compatim quan podem amb el fiscal general de l'Estat", ha destacat Mundó.
"La Fiscalia ha de fer les funcions que la llei li encomana", ha assegurat el ministeri públic en un comunicat fet públic després de la trobada. "No s'han abordat qüestions que estan judicialitzades", ha apuntat la Fiscalia en aquest text.
Querelles i inhabilitacions
La trobada de Puigdemont amb Maza es produeix en un punt àlgid de la tensió institucional entre l'Estat i la Generalitat. La Fiscalia, per als sobiranistes el "braç armat" del govern espanyol per aturar el referèndum, ja ha presentat una querella contra la consellera de Governació, Meritxell Borràs, arran de la compra d'urnes destinades a la consulta vinculant. També és responsable de les querelles contra la mesa del Parlament arran dels debats que hi ha sobre el procés al Parlament.
El seu paper també ha estat decisiu en les condemnes que han rebut Artur Mas, Joana Ortega, Irene Rigau i Francesc Homs per haver participat en el 9-N. De moment, la Fiscalia ha descartat presentar querella contra l'esborrany de llei de transitorietat jurídica que ha anat desgranant els últims dies el diari El País.
Puigdemont i el fiscal general de l'Estat topen per la judicialització del procés en una reunió a Palau
Política
El president de la Generalitat, el dia després de sol·licitar formalment diàleg amb Madrid per negociar la consulta, es reuneix amb José Manuel Maza al costat del conseller de Justícia, Carles Mundó | Els dos dirigents li han fet saber que les querelles per frenar el procés són una "via equivocada" i un error" | El ministeri públic assegura que es limita a complir amb les funcions que li encomana la llei
- El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, amb el fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Publicat el
24 de maig de 2017 a
les 20:51
Actualitzat el
24 de maig de 2017 a les
20:53
Et pot interessar
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
«Hem de recuperar una etiqueta com la del catalanisme»
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
