La Policia Nacional ha detingut un antic dirigent d'Intereconomia i els tres experts informàtics que va contractar per cometre diversos atacs de denegació de servei al mitjà de comunicació PR Noticias. Llançats des d'una xarxa d'ordinadors ubicats arreu del món, van provocar la caiguda de la pàgina web d'aquest mitjà durant tres setmanes.
Segons ha informat la Direcció General de la policia, catorze mesos d'indagacions, amb la col·laboració del FBI i de les autoritats canadenques, han permès localitzar i arrestar tres persones a Madrid i una a Tarragona, com a presumptes responsables d'un delicte continuat de danys informàtics.
La modalitat delictiva utilitzada es coneix com a DDoS (denegació de servei distribuïda), un atac informàtic que consisteix en què una multitud d'ordinadors es comuniquin amb un sistema informàtic de manera simultània -per exemple, que visitin una pàgina web o una xarxa i sol·licitin determinades dades- fins a aconseguir la seva saturació i, com a conseqüència, deixi d'estar accessible.
Segons la policia, en aquest cas, l'àmplia infraestructura cibernètica utilitzada pels detinguts es trobava repartida per tot el món, el que va dificultar qualsevol intent de mitigació per detenir o pal·liar els efectes dels mateixos i va dificultar la investigació policial per intentar determinar l'origen real dels atacs.
Durant les investigacions, els agents van descobrir que un empresari espanyol podria ser el principal responsable dels atacs. Per aconseguir tombar la pàgina web objectiu, aquesta persona hauria realitzat pagaments periòdics a tres individus, un d'ells de la seva màxima confiança, amb alts coneixements informàtics i capacitat d'accés a complexes xarxes cibernètiques.
Aquests informàtics haurien tingut a la seva disposició una botnet -xarxa d'ordinadors compromesos a escala mundial-, executant peticions massives que van saturar el servidor de la pàgina web objectiu, deixant-la sense servei i causant danys valorats entorn dels 425.000 euros.
Finalment, la policia ha registrat un domicili a Madrid en què han confiscat cinc discos durs, tres telèfons mòbils, tres pastilles, tres ordinadors portàtils i dos pen-drives USB.
L'operació ha estat desenvolupada per agents de la Unitat d'Investigació Tecnològica de la Comissaria General de policia Judicial, amb la col·laboració d'agents de la Brigada Provincial de policia Judicial de Tarragona, de l'FBI estatunidenc i de les autoritats canadenques.
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de desembre de 2014 a
les 19:21
Et pot interessar
-
Política
Els bombers voluntaris es vesteixen de «riders» per reclamar millores laborals «urgents»
-
Política
Jaume Graells repeteix com a candidat d'ERC a l'Hospitalet de Llobregat
-
Política
Illa, després de la votació de Ripoll: «Mai farem acords amb qui fa apologia de la intolerància»
-
Política
Empresa mixta i una cadira a Adif: cinc claus del consorci d'inversions
-
Política
Mor Blanca Serra, la històrica activista i militant independentista, als 82 anys
-
Política
«Tindrem un acord pel consorci d'inversions»
