La Policia Nacional ha detingut un antic dirigent d'Intereconomia i els tres experts informàtics que va contractar per cometre diversos atacs de denegació de servei al mitjà de comunicació PR Noticias. Llançats des d'una xarxa d'ordinadors ubicats arreu del món, van provocar la caiguda de la pàgina web d'aquest mitjà durant tres setmanes.
Segons ha informat la Direcció General de la policia, catorze mesos d'indagacions, amb la col·laboració del FBI i de les autoritats canadenques, han permès localitzar i arrestar tres persones a Madrid i una a Tarragona, com a presumptes responsables d'un delicte continuat de danys informàtics.
La modalitat delictiva utilitzada es coneix com a DDoS (denegació de servei distribuïda), un atac informàtic que consisteix en què una multitud d'ordinadors es comuniquin amb un sistema informàtic de manera simultània -per exemple, que visitin una pàgina web o una xarxa i sol·licitin determinades dades- fins a aconseguir la seva saturació i, com a conseqüència, deixi d'estar accessible.
Segons la policia, en aquest cas, l'àmplia infraestructura cibernètica utilitzada pels detinguts es trobava repartida per tot el món, el que va dificultar qualsevol intent de mitigació per detenir o pal·liar els efectes dels mateixos i va dificultar la investigació policial per intentar determinar l'origen real dels atacs.
Durant les investigacions, els agents van descobrir que un empresari espanyol podria ser el principal responsable dels atacs. Per aconseguir tombar la pàgina web objectiu, aquesta persona hauria realitzat pagaments periòdics a tres individus, un d'ells de la seva màxima confiança, amb alts coneixements informàtics i capacitat d'accés a complexes xarxes cibernètiques.
Aquests informàtics haurien tingut a la seva disposició una botnet -xarxa d'ordinadors compromesos a escala mundial-, executant peticions massives que van saturar el servidor de la pàgina web objectiu, deixant-la sense servei i causant danys valorats entorn dels 425.000 euros.
Finalment, la policia ha registrat un domicili a Madrid en què han confiscat cinc discos durs, tres telèfons mòbils, tres pastilles, tres ordinadors portàtils i dos pen-drives USB.
L'operació ha estat desenvolupada per agents de la Unitat d'Investigació Tecnològica de la Comissaria General de policia Judicial, amb la col·laboració d'agents de la Brigada Provincial de policia Judicial de Tarragona, de l'FBI estatunidenc i de les autoritats canadenques.
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat El moviment per l'habitatge bloqueja la sortida de Barcelona per escalfar la manifestació de dissabte Gerard Mira
-
Publicat el
14 de desembre de 2014 a
les 19:21
Et pot interessar
-
Política Collboni lamenta el veto als decrets d’habitatge
-
Política
Fadei celebra que el Congrés tombi els decrets d’habitatge i reclama una alternativa «immediata»
-
Política
Feijóo acusa Sánchez de fer «càlcul electoral» amb l’habitatge i el desafia a convocar eleccions
-
Política
Pepe Álvarez critica el rebuig de Junts: «No és un decret a favor de Sánchez, sinó a favor de la gent»
-
Política
Albiach acusa PP, Vox i Junts de «traïció» per tombar els decrets d’habitatge
-
Política El PP acusa el govern espanyol de «demagògic» i diu que la pròrroga dels lloguers «ataca» les classes vulnerables
