Rabell acusa Mas de complicitat amb els bancs que s’han pronunciat contra la independència

El candidat de Catalunya Sí que es Pot reivindica la lluita dels moviments socials contra la banca | Iñigo Errejón retreu als socialistes el fet de "negar el dret a decidir" i " vendre la constitució a Merkel"

Publicat el 18 de setembre de 2015 a les 19:40
Des de l’inici de campanya, la coalició Catalunya Sí que es Pot ha atacat la Generalitat i el govern espanyol pel que considera complicitats amb la banca. Un tema que aquest divendres han tornat a posar sobre la taula en el míting que s’ha celebrat a la plaça Pau Casals de Santa Coloma de Gramenet. El pronunciament de la banca espanyola per advertir sobre els perills que suposaria pel sector la independència de Catalunya, ha estat l’excusa perfecta per tornar-ne a parlar.

“Les entitats financeres són lliures de marxar, però abans han de tornar els diners que els hem entregat amb el rescat bancari, perquè aquests diners són recursos del conjunt dels catalans i s’han de quedar a aquí”, ha dit Iñigo Errejón, el secretari polític de Podem. En la seva intervenció, Lluís Rabell, el presidenciable de Catalunya Sí que es Pot, ha incidit en el mateix argument i de passada ha aprofitar per destacar que “Artur Mas ha estat servil amb el poder bancari” de Catalunya. “Nosaltres, els moviments socials, ens hem enfrontat als banquers, hem organitzat protestes a la porta de les seves sucursals per aturar desnonaments, per denunciar que havien robat els estalvis de la gent gran dels nostres barris. I mentrestant altres formacions polítiques votaven el rescat de la banca”, ha dit en al·lusió directa a Artur Mas, Convergència Democràtica i el Partit Popular. “Ara que no es queixin, perquè no tenen cap credibilitat”, ha afegit.

En la seva intervenció, Iñigo Errejón també ha fet referència a l’exhibició de banderes en els mítings del PSC. “Ahir el Partit Socialista va desplegar una gran bandera espanyola en un dels seus actes. És legítim estar orgullós del país, però heu de saber que els socialistes us han traït dues vegades. En primer lloc perquè no reconeixen el dret dels ciutadans catalans a votar el vostre futur, però també perquè han venut la constitució espanyola a la senyora Merkel”, ha dit. Al final de l’acte Lluís Rabell ha criticat “la rígida estructura de blocs” del debat de 8tv que es va celebrar ahir a la nit perquè, segons ell, els participants no van tenir oportunitat de parlar “de pobresa, dels problemes dels treballadors i dels joves que han hagut de marxar a l’estranger”.
 

La campanya del 27-S, en directe a NacióDigital

Totes les notícies de Catalunya Sí que es Pot de les eleccions del 27-S

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Mapa interactiu: quins municipis han visitat els set caps de llista?

Enquesta: què votaràs el 27-S?

La porra del 27-S: reparteix els 135 diputats del Parlament

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions

Totes les fotos de la campanya de les eleccions del 27-S