Romeva: «Català i castellà tindran els mateixos drets que tenen avui»

Publicat el 15 de setembre de 2015 a les 12:21
"El català i el castellà tindran els mateixos drets i els mateixos tractes que tenen avui en dia" en una hipotètica República catalana independent, ha garantit aquest dimarts el cap de llista de Junts pel Sí, l'exeurodiputat d'ICV Raül Romeva, en una roda de premsa per parlar sobre les relacions Catalunya-Espanya i acompanyat dels membres de Súmate Eduardo Reyes –número sis de la llista- i Gabriel Rufián. "Es garanteix, com s'ha garantit fins ara, la plena convivència lingüística entre català i castellà, i fins i tot amb les altres llengües que estan apareixent", ha insistit.

Romeva ha deixat clar que el programa de Junts pel Sí estableix que el català és "la llengua pròpia de Catalunya". "Dit això, a Catalunya hi ha d'altres llengües, i particularment el castellà, que tenen una situació de normalitat que es respectarà al 100%. Aquesta circumstància no està en cap cas en perill", hi ha afegit tot seguit.

Romeva ha desmentit que hi pugui haver "cap risc o cap perill" envers aquest punt, en tant que "sociològicament" les dues llengües conviuen a la Catalunya autònoma i continuaran convivint a la hipotètica República catalana.

Rufián, en aquest sentit, ha reiterat les afirmacions de Romeva: "Qui digui que aquí el castellà està perseguit, o desconeix la realitat o directament menteix."
 

Totes les notícies de Junts pel Sí de les eleccions del 27-S

Totes les notícies de les eleccions al Parlament 2015 27-S

Enquestòmetre: tots els sondejos de les eleccions del 27-S

Perfils: qui és qui a Junts pel Sí

Gràfic interactiu: totes les llistes del 27-S per demarcacions

Totes les fotos de la campanya de les eleccions del 27-S