Una part encara indeterminada de les caixes catalanes passaran, al llarg dels pròxims mesos, a mans de l'Estat i/o la banca madrilenya. Es tracta d'unes entitats estratègiques sobre les quals, fins ara, era la Generalitat qui hi establia alguns controls estructurals. Així que, des del punt de vista d'aquest país, Catalunya és a punt de perdre una part substancial dels centres de decisió financera.
A aquesta situació s'hi ha arribat, en primer lloc, per la mala gestió de gran part dels directius d'aquestes caixes, que van optar, en el seu moment, per una expansió imprudent, basada en el big-bang del sector de la construcció. Un segon nivell de responsabilitat està en el govern català, que és qui ha permès aquesta orientació financera dels equips de direcció de les entitats. Però el màxim responsable, la institució encarregada de supervisar el sistema bancari, amb capacitat de regulació, inspecció i sanció és el Banc d'Espanya.
El cas és que no hi ha hagut ni una sola destitució, a cap nivell, de cap dels responsables d'aquest desastre financer. Amb un sarcasme final: el màxim culpable, el Banc d'Espanya, serà qui assumeixi el control definitiu de les caixes. Ep, i amb els diners de tots nosaltres.
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de gener de 2011 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política «En primàries obertes, la presidenta del PP seria Ayuso»
-
Política El Govern crearà dimarts una nova Direcció General d'Intel·ligència Artificial
-
Política «Ara toca fer nació»
-
Política Feijóo assegura que el govern espanyol només es preocupa per «les exigències del separatisme i els sumaris judicials»
-
Política Barcelona: Collboni capitalitza el moment dolç socialista amb només 10 regidors
-
Política Collboni es compromet a una gran rehabilitació d'habitatges per acabar amb la fugida de joves