[municipalsinformacional]
La candidatura liderada per Xavier Trias, Trias Per Barcelona, s'ha imposat en quatre dels deu districtes de la ciutat. Concretament, ha guanyat a Sarrià-Sant Gervasi (40%), Gràcia (26%), l'Eixample (28%) i Les Corts (31%), de manera que ha duplicat els seus vots. Unes xifres que també es reflecteixen en els resultats generals, en què de l'11% de vots que va obtenir Junts les eleccions del 2019, ha arribat als 22% actuals.
[noticiadiari]2/257512[/noticiadiari]
Per altra banda, el PSC ha aconseguit la victòria a Horta Guinardó (amb el 22%), Sant Andreu (23%), Nou Barris (31%) i Sant Martí (23%). Així doncs, els socialistes s'han imposat als comuns, que tan sols han guanyat a Sants-Montjuïc (22%) i Ciutat Vella (27%), cedint Sant Martí, districte on van guanyar les darreres eleccions.
El partit que ha sortit més malparat del 28M a Barcelona ha estat ERC, perquè no ha guanyat en cap dels 10 districtes. A més, els republicans només han sumat 5 regidors a la capital catalana.
Els altres dos partits polítics que han aconseguit representació al consistori han estat el PP i Vox. El partit popular, per una banda, ha obtingut representació en sis districtes -Gràcia, Sant Martí, Sants, Eixample, Ciutat Vella, Sant Andreu i Horta-. El partit d'ultradreta, per l'altra, ha irromput en set dels 10 districtes -Les Corts, Sants-Montjuïc, Sant Andreu, Sarrià, Sant Martí, Horta Guinardó i Nou Barris.
Trias guanya en quatre dels 10 districtes de Barcelona
Junts aconsegueix la victòria a Sarrià-Sant Gervsasi, Gràcia, Eixample i Les Corts; Colau només guanya a Sants-Montjuïc i Ciutat Vella, i ERC perd més de la meitat dels regidors sense dominar cap districte
ARA A PORTADA
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
Jordi Pujol, el llegat (IV): què és el pujolisme i com es va construir? Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
Jordi Pujol, el llegat (III): ambició familiar a l'ombra del pare Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el
29 de maig de 2023 a
les 02:16
Et pot interessar
-
Política Jordi Pujol Ferrusola diu que el pare no els va donar detalls sobre la deixa a Andorra
-
Política
L'unicorn del Majestic
-
Política Pujol referma que vol declarar a l'Audiència Nacional
-
Política
Figueres premiarà la «mà dura» de Jordi Masquef?
-
Política
Què li espera a Espanya quan governin Feijóo i Abascal?
-
Política
I ara, un consorci: l'eterna batalla per revertir el dèficit d'inversions de l'Estat
