Èxit de la iniciativa que el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació ha ofert als joves de 18 anys per subscriure's de manera gratuïta a una revista o diari durant un any. S'hi han apuntat un total de 13.097 joves que aquest any en fan 18, xifra que suposa el 20% dels que hi podien optar i que supera les previsions del mateix departament. En vista de l'èxit, la Generalitat preveu que la iniciativa, emmarcada en el Pla de Foment de la Lectura, s'apliqui també el 2009 i el 2010.
Els joves, que han pogut inscriure's a la iniciativa fins al 25 de setembre, s'han decantat preferentment per les publicacions de periodicitat diària, amb un 59% del total. Un 7% n'ha triat alguna de setmanal o bisetmanal; un 32%, una de mensual, i un 2% altres tipus de publicacions.
Pel que fa a la temàtica, la majoria de nois i noies, 5.810, han escollit la informació general, i d'aquests, 765 han optat per una publicació d'àmbit comarcal. El 33% ha triat la informació esportiva, de lleure o entreteniment; un 22% ha preferit publicacions culturals o de divulgació científica o històrica, i l'1% restant s'ha decantat per altres opcions.
L'objectiu de l'acció és promoure l'hàbit de lectura de premsa en les noves generacions i permetre'ls eixamplar el seu coneixement de l'espai públic i la vida democràtica del país, així com millorar l'hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en llengua catalana.
Els joves han pogut escollir entre 65 publicacions que havien presentat les seves ofertes i havien estat validades per una comissió formada per representants del sector dels mitjans de comunicació, del món acadèmic i professional.
Entre les actuacions principals del Pla de Foment de la Lectura que es va anunciar formalment fa un any per superar els baixos nivells de lectura, segons els quals el 42% dels joves de més de 14 anys es declaren no lectors, destaquen la distribució als transports públics de primers capítols de novetats editorials, la posada en marxa del fòrum virtual www.quellegeixes.cat, la campanya publicitària "Llegir ens fa + grans", i el programa de suport a plans de foment de la lectura per a municipis de menys de 50.000 habitants.
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 29 de setembre de 2008 a les 15:00
Et pot interessar
-
Política
Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
-
Política
Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
-
Política
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
