L'acte va ser presidit per l´alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà, a qui van acompanyar l'´alcaldessa de Palau Solità i Plegamans, teresa Padrós, i el regidor de Cultura de l´Ajuntament de Ripoll, Ramon Prat.
En els parlaments es va destacar la singularitat de l´obra d´Agusti Gifre pel que fa a la utilització de tècniques innovadores en la fotografia. Igualment l´alcaldessa de Ripoll ha reiterat la disposició de l´espai del Monestir com a punt de trobada de tota mena d´iniciatives i en particular les de caràcter artístic i cultural.
L´exposició la conforma una cinquantena d´obres d´escultura i pintura disposades al perímetre del claustre. La majoria d´elles són obres úniques, tot i que d'algunes se n´ha fet petites sèries. Totes elles estan a la venda, d´aquesta manera el claustre del Monestir esdevé una singular galeria.
En la posada en escena de la inauguració ha destacat la instal.lació d´un espectacular globus lluminós al
centre del claustre. L´acte va comptar amb l´actuació de la violoncelista Eva Curtó, i un refrigeri servit per pastisseria Costa de Ripoll. L'exposició romandrà oberta fins el 23 de juny.
