Antoni Soy assegura que el Govern 'complirà els compromisos amb Comforsa'

Publicat el 13 de febrer de 2009 a les 14:26
 
Antoni Soy ha estat contundent sobre quina és la posició de la Generalitat en relació a l'empresa Comforsa, de la qual en té el 100% del capital. El secretari d'Indústria i Empresa ha respost al comitè d'empresa, que aquesta setmana va expressar el seu temor perquè el Govern no fes efectiva l'ampliació de capital que va prometre el passat octubre.

'Per a la Generalitat, Comforsa continua essent una empresa estratègica, tant des del punt de vista sectorial com del territorial', ha ressaltat Soy. Sense deixar lloc al dubte, el secretari ha assegurat que la Generalitat 'complirà els seus compromisos', i aquest 2009 farà efectiva l'ampliació de capital d'entre 4 i 6 milions d'euros que va prometre.

Antoni Soy també ha concretat que aquesta ampliació s'ha d'acompanyar del pla estratègic perquè l'empresa, que fabrica components per a l'automoció, 'tingui futur'. En aquest sentit, el secretari d'Indústria ha ressaltat: 'Ratifico el compromís que la Generalitat farà l'ampliació de capital, lligada a un pla estratègic de futur industrial per a l'empresa, com ens vam comprometre'

El secretari d'Indústria ha fet aquest anunci el mateix dia, precisament, que la direcció de la planta ha presentat el tercer ERO a la factoria. L'ERO ha entrat als serveis territorials de Treball a Girona. L'expedient afecta 84 treballadors de la planta Comforsa 4 de Campdevànol, que fabrica cigonyals tant per a la marca de camions Iveco com de recanvi. L'ERO planteja una reducció del 50% de la jornada durant quinze mesos.