La gratuïtat del túnel del Cadí. Aquesta és una de les principals reivindicacions que els empresaris del Berguedà, Solsonès, Cerdanya, Alt Urgell, Ripollès i Cardona han plantejat aquest dijous, a l'hora de dinar, al director general de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, en el marc de la II Jornada Interempresarial que s'ha fet a Solsona. Els representants empresarials de les comarques esmentades han debatut sobre la necessitat de rescatar el peatge del túnel del Cadí per millorar la competitivitat de les indústries locals. En concret es demana que el pas per el forat del Moixeró sigui totalment gratuïtat per a tots els usuaris habituals de dilluns a divendres. Un dels arguments per defensar aquesta petició ha estat el recent acord que permet la gratuïtat del peatge de Mollet i que els industrials consideren un precedent extrapolable en aquest cas.
Els empresaris adjuntaran a la seva petició, els acords presos en el seu dia en aquest sentit, per els consells comarcals del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell (en aquests acords es demanava la gratuïtat però només per als residents a les comarques del Berudà, la Cerdanya i l'Alt Urgell) per tal que la petició de les institucions i dels sector privat tingui més pes específic ja que consideren que és una reclamació unànime del teixit social de la zona.
A més d'aquesta petició, a la jornada s'ha posat damunt la taula la necessitat de millorar les comunicacions viàries, ferroviàries i aeoroportuàries. En aquest àmbit s'ha demanat que es completi l'eix Prepirinenc que uneixi Ripoll,Berga, Solsona i Oliana. Els empresaris han destacat la importància dels eixos verticals i transversals d'aquesta zona però han prioritzat aquells que consideren que estan més oblidats. Tanmateix no han oblidat reclamar la conclusió dels desdoblaments d'eixos com el del Llobregat, el que uneix Barcelona i Ripoll per Ripoll (C-17), la C-14 de la Seu a Oliana o la millora de la C-55 de Solsona a Manresa.
A la jornada també s'ha posat de manifest que la gran aposta de futur com a mitjà de transport estratègic és el tren. Per això els empresaris traslladaran a l'executiu català que cal millorar i ampliar la línia fèrria de Barcelona, Ripoll, Puigcerdà i fer que arribi a La Seu d'Urgell i Andorra. Igualment es planteja que la línia de passatgers arribi fins a Súria, Cardona, Solsona i La Seu d'Urgell. També es demana la recuperació de ferrocarril fins a la capital del Berguedà.
A la jornada també s'ha parlat de la millora del servei de transports públics de viatgers així com de la necessitat de dedicar una diada monogràfica per parlar de les noves tecnologies i l'aplicació en aquest àmbit.
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
-
Societat Agricultura intensificarà els tractaments aeris contra la processionària al Ripollès, la comarca més afectada ACN
-
Successos Dos detinguts per robar diners de la caixa d’almoines del monestir de Santa Maria de Ripoll ACN
Publicat el
29 d’abril de 2006 a
les 10:42
Et pot interessar
-
Societat
Vall de Núria estrena una experiència per observar les estrelles i sopar a la muntanya
-
Societat
El Festival Inspira de Ripoll apropa els concerts a les residències amb tecnologia immersiva
-
Societat
Ribes de Freser activa una cisterna per l'excés d'arsènic a l'aigua
-
Societat
L'Ajuntament de Ribes de Freser demana no beure aigua de l'aixeta per excés d'arsènic
-
Societat Detenen un menor d'edat per una presumpta agressió sexual a Sant Joan de les Abadesses
-
Societat
Defensem Ulldeter demanda l’Ajuntament de Setcases pel futur telecabina de Vallter
