Ripollès Desenvolupament fa un estudi sobre el turisme que visita la comarca

Publicat el 05 d’agost de 2005 a les 15:06
Durant aquests mesos d'estiu el Consorci Ripollès Desenvolupament, des de la seva àrea de turisme, està portant a terme un anàlisi del tipus de turista que visita la comarca del Ripollès. En total s'estan repartint unes 35.000 enquestes entre diferents establiments turístics de la zona i les oficines de turisme.

La intenció és que aquestes enquestes siguin omplertes pels propis turistes, indicant en les diferents caselles informacions entorn a:

- edat
- procedència
- professió
- mitjà de transport
- tipus d'allotjament escollit
- motivacions que els han portat al Ripollès
- si visiten la comarca per primera vegada
- si ho fan sols o acompanyats
- com han conegut el Ripollès
- valoració els serveis de la comarca a nivell d'hostaleria, allotjament, transport, oferta d'oci, atenció al client i infraestructures

Amb la finalitat d'obtenir dades per a l'Observatori Turístic del Ripollès i fomentar així el turisme de qualitat. La informació serà degudament analitzada i permetrà detectar tant les potencialitats com les mancances de l'oferta de la comarca, les preferències del consumidor.. Així es podran emprendre les accions necessàries per millorar la competitivitat turística del territori augmentant-ne la qualitat.

Aquesta enquesta pot ser totalment anònima o bé pot contenir les dades personals del turista que l'ha omplert en el cas que aquest desitgi rebre informació periòdica de les activitats que tenen lloc a la comarca. Paral·lelament a aquesta acció turística, des de l'Associació d'Hostaleria del Ripollès, amb la seu de la secretaria al Consorci Ripollès Desenvolupament, també s'està portant a terme una campanya promocional per donar a conèixer a tots els establiments de la comarca vinculats amb l'hostaleria els diferents serveis, prestacions i avantatges dels que poden disposar si es fan socis de l'Associació, alguns dels quals són aquests:

- Assessorament tècnic
- Tràmits de documentació: altes i canvis de titularitat i/o categoria, plaques de reclassificació, fulls de reclamació, llistes de preus, etc.
- Borsa de treball
- Formació
- Serveis d'imatge i comunicació

Avantatges:
- Reciclatge professional; formació gratuïta i/o descomptes importants
- Descomptes en les factures de telefònica
- Estudis gratuïts per optimitzar el consum d'energia elèctrica i descomptes per consum
- Oferta en el servei de professionals externs en Prevenció de riscos laborals, control sanitari, protecció de dades, etc.