14
de setembre
de
2011
La millora de l'interior dels trens serà una realitat a inicis de 2012. Foto: Adrià Costa
La “renovació integral” de l'interior de 14 combois de la línia fèrria Barcelona-Ripoll-Puigcerdà començarà a ser una realitat el març de 2012. Així ho ha assegurat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, a l'emisora Catalunya Informació. Per tal que sigui possible es farà una inversió d'uns 3 milions d'euros que inclourà entre altres butaques més còmodes i taules per facilitar que els viatgers puguin llegir o treballar amb certa comoditat.
Lluís Recoder ha assumit en declaracions a Catalunya Informació que els trens que cobreixen actualment la línia són “incòmodes pels estàndards del segle XXI”. Tot i admetre que el gran objectiu és poder desdoblar la línia, considera que la renovació de l'interior dels combois és un primer pas per un “col·lectiu d'usuari oblidats històricament”.
La inversió de poc més de tres milions d'euros s'aplicarà en 14 trens de la línia tres. A banda de butaques i taules, es canviarà el sistema de climatització i els lavabos i s'habilitaran espais per esquís i bicicletes. Les primeres unitats es començaran a modificar aquest mateix mes i s'espera que el gener es facin les primeres proves amb un prototip. Tot i així, el funcionament normal no s'espera fins al març de 2012, el que suposa un retard de tres mesos respecte les darreres previsions.
La “renovació integral” de l'interior de 14 combois de la línia fèrria Barcelona-Ripoll-Puigcerdà començarà a ser una realitat el març de 2012. Així ho ha assegurat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, a l'emisora Catalunya Informació. Per tal que sigui possible es farà una inversió d'uns 3 milions d'euros que inclourà entre altres butaques més còmodes i taules per facilitar que els viatgers puguin llegir o treballar amb certa comoditat.
Lluís Recoder ha assumit en declaracions a Catalunya Informació que els trens que cobreixen actualment la línia són “incòmodes pels estàndards del segle XXI”. Tot i admetre que el gran objectiu és poder desdoblar la línia, considera que la renovació de l'interior dels combois és un primer pas per un “col·lectiu d'usuari oblidats històricament”.
La inversió de poc més de tres milions d'euros s'aplicarà en 14 trens de la línia tres. A banda de butaques i taules, es canviarà el sistema de climatització i els lavabos i s'habilitaran espais per esquís i bicicletes. Les primeres unitats es començaran a modificar aquest mateix mes i s'espera que el gener es facin les primeres proves amb un prototip. Tot i així, el funcionament normal no s'espera fins al març de 2012, el que suposa un retard de tres mesos respecte les darreres previsions.